October 29, 2006



رایس: حزب الله لبنان باید خلع سلاح شود
کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا طی یک مصاحبه تلویزیونی خواستار خلع سلاح حزب الله لبنان شد و گفت اگر این گروه می خواهد بخشی از روند سیاسی لبنان باشد، باید تسلیحات خود را تحویل دهد.
خانم رایس که شب گذشته با شبکه تلویزیون خصوصی لبنان LBC گفتگو می کرد، اظهار داشت اگر حزب الله می خواهد در سیاست حضور داشته باشد، باید خلع سلاح شود، شما نمی توانید یک پا در ترور و استفاده از خشونت داشته باشید و پای دیگرتان در سیاست باشد.
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت حزب الله باید تصمیم بگیرد آیا می خواهد بار تروریستی خود را حفظ کرده و یک سازمان تروریستی بماند؟ یا اینکه بحشی از روند سیاسی خواهد بود.
خانم رایس طی این مصاحبه از دولت لبنان نیز خواست به وضعیتی که حزب الله در آن به دولت در دولت تبدیل شده، پایان داده و از رسیدن تسلیحات به این گروه جلوگیری کند و گفت آمریکا روی دولت لبنان حساب می کند تا به التزاماتش پایبند بوده و به یک دولت معمول تبدیل شود. یک دولت معمولی دارای ارتش و پلیسی است که به آن پاسخ هستند، نه به دولتی اندر دولت.
وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد در حالیکه لبنان در تلاش برای بازسازی است، عده ای سعی می کنند دولت آن را بی ثبات کنند. افرادی مجددا در پی ارعاب و ترور در این کشور هستند.
خانم رایس گفت جامعه بین المللی بر این گمان است که نباید مردم لبنان تحت تاثیر تحریکات خارجی قرار گیرند.

No comments: