September 25, 2006



طالبانی: نیروهای آمریکايی برای مقابله با مداخله خارجی باید در عراق بمانند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق طی مصاحبه ای با روزنامه واشنگتن پست گفته است نیروهای آمریکايی باید برای مقابله با مداخله خارجی در عراق بمانند.
رئیس جمهور عراق گفت به باور او نیروهای آمریکايی باید برای مدتی طولانی با هدف جلوگیری از نفوذ و مداخله خارجی در عراق حضور داشته باشند.
آقای طالبانی گفت حتی خیلی از سنی های عراق نیز که تا چندی پیش مخالف حضور آمریکا در کشورشان بودند، امروز علنا می گویند که نیروهای آمریکايی باید در عراق باقی بمانند. به نظر بسیاری از آنان، خطر اصلی که امروز عراق را تهدید می کند، از جانب رژیم تهران است.
دونالد رامسفلد، وزیر دفاع آمریکا نیز روز جمعه گذشته طی سخنانی گفته بود کشوری که در همسایگی عراق و افغانستان قرار دارد (جمهوری اسلامی)، مشکلات زیادی در این دو کشور ایجاد کرده است.
در همین حال سناتور جان مک كين، یک عضو پرنفوذ حزب جمهوریخواه آمریکا خواهان اعزام دهها هزار سرباز دیگر آمریکايی به عراق شد.
سناتور مک كين كه با شبكه تلويزيونی سی بی اس آمریکا گفتگو می کرد، افزود یکی از دلایل مشکلات اخیر عراق این است که ایالات متحده به اندازه كافی نيرو به آن كشور اعزام نکرده است.
لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی تنها حکومت منطقه است که برای بلعیدن عراق، خواهان خروج نیروهای آمریکايی از این کشور شده است.

No comments: