July 6, 2006



حمله به اتوبوس زائران ايرانی در نزديکی مقبره ميثم تمار

خودروی بمگذاری شده ميان دو اتوبوس حامل زائران ايرانی در کنار مقبره ميثم تمار، از اصحاب امام نخست شيعيان منفجر شده است
در اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده ای در شهر کوفه در عراق، دوازده تن جان خود را از دست دادند که دست کم شش تن از آنان زائر ايرانی بودند.
آن گونه که تلويزيون ايران گزارش داده، تاکنون اجساد سه مرد و سه زن ايرانی در ميان کشته شدگان شناسايی شده است و گفته می شود که اين زائران از استان يزد به عراق سفر کرده بودند.
بر اساس گزارشها، خودروی بمگذاری شده ای در ساعت هفت و پانزده ‬دقيقه بامداد (به وقت محلی) ميان دو اتوبوس حامل زائران ايرانی در نزديکی مقبره ميثم تمار، از اصحاب امام نخست شيعيان، منفجر شد.
اين انفجار علاوه بر کشته شدگان بيش از 38 زخمی نيز بر جای گذاشت که آن گونه که مقامات محلی اعلام کرده اند، 22 تن از آنان ايرانی اند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از سفارت ايران در عراق خبر داده که هشت تن از مجروحان به ايران انتقال داده شده اند و قرار است پنج تن ديگر از آنان نيز به محض تثبيت وضعيت جسمی شان به ايران انتقال يابند.
گفته می شود انفجار به شيوه عمليات انتحاری صورت گرفته و آن گونه که پليس کوفه اعلام کرده، تعدادی از کودکان دستفروش محلی که از راه فروش اجناس و خدمات به زائران امرار معاش می کردند نيز در ميان قربانيان ديده می شوند.

No comments: