June 10, 2006


تظاهرات علیه جمهوری اسلامی در آلمان همزمان با مسابقه فوتبال روز یکشنبه در نورنبرگ / بی اعتنايی کامل دولت آلمان به معاون پاسدار احمدی نژاد
رئیس سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی که معاون پاسدار احمدی نژاد نیز بشمار می رود، برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازیهای جام جهانی فوتبال به آلمان سفر کرده است. سفر وی به آلمان با اعتراض شدید از سوی برخی مقامات، جوامع یهودی و انجمن های مدافع حقوق بشر در این کشور روبرو شده است.
دولت آلمان در پاسخ به این اعتراضات گسترده گفته است که هیچ گفتگوی رسمی با معاون پاسدار احمدی نژاد نخواهد داشت و از وی خواسته شده است که از هرگونه اظهارنظر سیاسی در طول مدت اقامت خود در آلمان خودداری کند.
دولت آلمان همچنین خاطر نشان کرده است که سفر معاون پاسدار احمدی نژاد به آلمان به دعوت دولت برلین صورت نگرفته و تشریفاتی که بطور معمول برای میهمانان رسمی انجام می شود، در مورد او انجام نخواهد شد.
سخنگوی دولت آلمان در ادامه سخنان خود تاکيد کرده است که برلین به شدت اظهارات پاسدار احمدی نژاد در باره نابودی اسرائيل و انکار هولوکاست (قتل عام يهوديان در جریان جنگ دوم جهانی) را محکوم می کند.
برای محکومیت هرچه بیشتر اظهارات یهودستیزانه رئیس جمهور رژیم اسلامی قرار است روز یکشنبه همزمان با نخستین مسابقه تیم فوتبال جمهوری اسلامی، تظاهراتی علیه رژیم آخوندی در شهر نورنبرگ برگزار شود.
گزارشگر رادیو بی بی سی در گزارش خود از آلمان می نویسد در این تظاهرات وزیر کشور ایالت باوریا به عنوان سخنران شرکت خواهد کرد.
همچنین میشل فریدمن، از رهبران جامعه یهودی آلمان و یکی از مجریان سرشناس تلویزیون آلمان سخنران اول تظاهرات علیه جمهوری اسلامی خواهد بود.
نیروهای مخالف جمهوری اسلامی نیز برای شرکت در این تظاهرات فراخوان داده اند.

No comments: