June 10, 2006



قرارداد یک میلیارد و 300 میلیون دلاری سپاه با وزارت نفت



شرکت ملی گاز ایران قراردادی یک میلیارد و 300 میلیون دلاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وابسته به سپاه پاسداران امضا کرده تا با احداث یک خط لوله 900 کیلومتری گاز منطقه عسلویه را به ایرانشهر در سیستان وبلوچستان منتقل کند.
در مراسم امضای این قرارداد که مهمترین پروژه نفتی واگذار شده به سپاه پاسداران است کاظم وزیری هامانه وزیر نفت و سردار رحیم صفوی فرمانده سپاه پاسداران حضور داشتند.
با اجرای این پروژه که 30 ماه دیگر به پایان می رسد 50 میلیون متر مکعب برای مصارف عمومی به شرق ایران منتقل خواهد شد.
بر اساس برنامه وزارت نفت، 20 میلیون متر مکعب از گاز این خط لوله در سیستان و بلوچستان و 30 میلیون مترمکعب بقیه در هرمزگان و جنوب کرمان مصرف خواهد شد.
رقیب بخش خصوصی
این پروژه بدون رعایت مقررات مربوط به برگزاری مناقصه به طور خاص به سپاه پاسداران داده شده است. برخی کارشناسان واگذاری این پروژه عظیم به مجموعه وابسته به سپاه را به روابط این مجموعه با دولت محمود احمدی نژاد مرتبط می دانند.
فرمانده سپاه پاسداران تائید کرده است که این پروژه با حمایت رئیس جمهور و وزیر نفت به سپاه واگذار شده و وزیر نفت نیز گفته است: "با شناختی که از امکانات و تجهیزات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا داشتیم این پروژه را بدون مناقصه و ترک تشریفات به این مجموعه واگذار کردیم."

No comments: