May 19, 2006





یک کارشناس: پرزیدنت بوش نمی خواهد بعد از خود ملایان اتمی به جا ..
به گزارش خبرگزاری نووستی، یک کارشناس امور بین الملل امروز طی سخنانی در چین، جمهوری اسلامی را یکی از مهمترین مسایل در روابط بین المللی توصیف کرد و گفت رژیم تهران تلاش می کند به فناوری های هسته ای دست یابد و از سوی دیگر پرزیدنت بوش نمی خواهد که بعد از خود، حکومتی با قدرت هسته ای در ایران به جا بگذارد.
آندرو کاچینس" مدیر برنامه تحقیقاتی روسیه و اورآسیای بنیاد آمریکایی کارنگی معتقد است که "رژیم تهران قادر خواهد بود در صورتی که جنگ آغاز شود، ضربات دردناکی به آمریکا و اروپا وارد سازد". وی در میز گردی به مناسبت تغییر تراز قدرت جهانی در قرن بیست و یکم که امروز در مرکز خبری روسیه در پکن برگزار شد، سخنرانی می کرد.
به گفته این کارشناس، گروه هایی مانند "حزب الله" که از سوی رژیم تهران حمایت می شوند به مراتب بیش از سازمانهايی مانند "القاعده" توانایی مبارزه با غرب را دارند.
به گفته وی در آمریکا توجه خاصی به اعلام آمادگی احمدی نژاد برای حضور در نشست ماه ژوئن سازمان همکاری های شانگهای مبذول شده است و اگر روسیه و چین بتوانند رژیم تهران را از بلندپروازی هایش در زمینه هسته ای منصرف کنند، در آن صورت در واشنگتن کاملا به طور دیگری- بمراتب بالاتر- نقش سازمان همکاری های شانگهای را ارزیابی خواهند نمود.

No comments: