May 17, 2006


بر اساس آخرین اخبار رسیده از زندان اوین، منصور اسانلو هم اکنون در بند 2 بازداشتگاه اطلاعات زندان اوین به سر میبرد. به گفته منابع آگاه در زندان اوین، منصور اسانلو هرهفته به شعبه 14 بازپرسی منتقل میشود و به صورت مستمر تحت بازجویی قراردارد .
بر طبق همین گزارش، مامورین امنیتی تلاش دارند با تحت فشار قراردادن اسانلو، وی را وادار به پذیرش اتهاماتی از قبیل ارتباط با عناصر خارجی و دریافت کمکهای مالی از اپوزسیون کنند.
منصور اسانلورئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد که با از گذشت بیش از 5 ماه همچنان در زندان به سر میبرد، در این مدت در اثر فشارهای عصبی وارده دچار خونریزی معده و بیماری پوستی شده اما مسئولین از انتقال وی به بیمارستان و مداوای او امتناع میکنند.
شایان ذکر است که شاکی این پرونده شرکت واحد، مدعی العموم ( دادستان تهران) میباشد.
لازم به یادآوری است در طی ماههای گذشته کارکنان شرکت واحد ضمن برگزاری تحصن و اعتصاب نسبت به بازداشت منصور اسانلو و شرایط نابسامان معیشتی خود اعتراض کردند که در پی آن تعداد بسیاری از آنان از جمله اعضای سندیکای شرکت واحد بازداشت وبه بند 209 زندان اوین منتقل شدند و عده ی زیادی نیز از کار اخراج شدند.
گفتنی است با وجود اعتراضات شدید داخلی و بین المللی نسبت به ادامه بازداشت و حبس منصور اسانلو، وی همچنان در بازداشت موقت به سر میبرد و مسئولین قضایی از تبدیل قراربازداشت وی به وثیقه و یا برگزاری جلسه دادگاه برای او خودداری میکنند.
تاریخ 25/2/1385کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشرk.

No comments: