May 6, 2006


فراسوی خبر 16 اردیبهشت
" بوی بد نفت "
لیلا جدیدی
همزمان با پشیمان شدن احمدی نژاد از طرح ادعای آوردن پول نفت بر سر سفره مردم و حاشا کردن حرف مفتی که هیچکس هم باور نکرده بود، پاکسازی آثار جنایتهای 27 ساله رژیم بر مردم فقیر و تنگدست نیز آغاز شده است.
احمد نوریان، معاون فرهنگی- اجتماعی شهردار تهران از انتشار اطلاعیه ای مبنی بر "جمع آوری متکدیان" از روز 22 اردیبهشت خبر داد. وی هدف از این اقدام را "ارتقای سطح سلامت اجتماعی و رسیدگی به معضل تکدی گری" که شامل در خواست پول، پاک کردن شیشه ماشین خودرو و غیره است، اعلام کرد. راه اعمال این سیاست نیز یک هفته هشدار، از یک تا سه ماه زندانی و در نهایت "مصادره اموال متکدی" است.
در یک اقدام دیگر از عملیات محو آثار جنایات، رژیم ملاها مبلغ 7/3 میلیارد ریال را به "سازماندهی" حاشیه نشینان تهران اختصاص داد که بیشتر صرف "مهاجرت معکوس" یا به عبارتی، اعمال زور و فشار که منجر به پراکندگی و آوارگی مردم رنجدیده و نیازمند خواهد بود، می گردد.
این اقدامات سرکوب گرانه در حالی انجام می شود که روز اول ماه مه، کارگران ایرانی تا حد امکان به عدم پرداخت دستمزدها و بسته شدن کارخانه و نداشتن امنیت شغلی اعتراض کردند.
از سوی دیگر، معاون وزیر کار اعلام کرده است که 12 درصد شاغلان، امسال به جمع بیکاران می پیوندند. این در حالی است که نرخ بیکاری جوانان کشور به 9/24 درصد رسیده است.
تکدی گری، فقر، بیکاری، بی خانمانی، حاشیه نشینی و آمار بالای آسیبهای اجتماعی، دست آوردهای حکومت ولایت فقیه است. کمتر انسانی است که با وجود برخورداری از رفاه و امنیت شغلی دست نیاز به سوی دیگری دراز کند و یا با ترک دیار خود، حاشیه نشین شهرها شود.
تلاش رژیم ملاها در راستای زدودن آثار جرم خود در کوچه و خیابان هر روز بعد تازه ای می گیرد و اکنون نوبت به نیازمندان و حاشیه نشینان رسیده است. همانها که زندگی مشقت بارشان حاصل بی کفایتی، غارت، جنایت، خیانت و دروغگویی رژیم ولایت فقیه است.
آقای الهام، سخنگوی دولت احمدی نژاد، در دفاع از وی به "بوی بد نفت" که جایش بر سر سفره مردم نیست اشاره کرده است. نشانی این "بوی بد" زیر عبای ملاها ست، زنهار از آن روز که شعله آتش خشم مردم به آن نزدیک شود.

به نقل از سایت ایران نبرد و جنگ خبر

No comments: