March 25, 2006



ابراز اطمينان رايس از انجام مذاکره با ايران

رايس: این دیدارها انجام می شود، من در این باره اطمینان دارم
کاندوليزا رايس، وزير خارجه آمريکا، روز جمعه در يک کنفرانس خبری گفته است که آمريکا قطعا با ايران پيرامون اوضاع عراق بر سر ميز مذاکره خواهد نشست.
کاندوليزا رايس در اولين اظهار نظر پس از پذيرش مذاکرات از سوی ايران، درباره مذاکرات مستقيم ميان آمريکا و ايران پيرامون مسائل عراق گفته است: "اين ديدارها انجام می شود. من در اين باره اطمينان دارم. مذاکرات در زمان مناسبی انجام می شوند".
او افزوده است: "اين مسائل به خودی خود رفع نمی شوند. من کاملا مطمئنم که زمانی اين ديدار انجام می شود. مسئله اين بوده که آقای خليلزاد، سفير آمريکا، مدتی بود که می توانسته اين کار را در عراق انجام دهد. او اين کار را در افغانستان انجام داد و فکر می کنيم تاثير خوبی هم داشته و آقای نومان سفير آمريکا، همين اختيارات را در افغانستان دارد".
وزير امور خارجه آمريکا نتيجه گرفته: "مهم است که فرصتی باشد تا درباره نگرانی هايمان گفتگو کنيم".
روز گذشته زلمی خليلزاد، سفير آمريکا در بغداد که انتظار می رود سرپرستی مذاکرات با ايران را برعهده داشته باشد، جمهوری اسلامی را به "دورويی" در برخورد با مسايل عراق متهم کرده بود.

No comments: