February 5, 2006




برخورد لفظی شديد آلمان و آمريکا با ايران در کنفرانس مونيخ

خانم مرکل اظهارات آقای احمدی نژاد درباره موجوديت اسرائيل را با تهديدهای آدولف هيتلر، رهبر آلمان نازی عليه يهوديان مقايسه کرد
آلمان و آمريکا در جريان يک کنفرانس پراهميت بين المللی در مونيخ از دولتهای جهان خواسته اند که جمهوری اسلامی را از دستيابی به تسليحات هسته ای بازدارند.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خطاب به فرستادگان بلندپايه دولتهای جهان که در کنفرانس امنيتی سالانه مونيخ حضور داشتند گفت ايران با برنامه هسته ای اش "از حد گذشته است" و دونالد رامسفلد، وزير دفاع آمريکا، جمهوری اسلامی را "مهمترين حامی دولتی تروريسم" و "خطری واقعی" برای صلح و امنيت جهانی دانست و گفت که جهان خواهان "ايران هسته ای" نيست.
مقامات ايرانی اين اظهارات را "توهين آميز"، "وقيحانه" و "فرافکنی" خواندند و سياستهای آمريکا در قبال ايران را "شيطانی" توصيف کردند.
اظهارات شديد اللحن مقامات آمريکايی و آلمانی درباره ايران، اندکی پيش از آن بيان شد که شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی با تصويب قطعنامه ای، سرانجام تصميم گرفت که ايران را به شورای امنيت سازمان ملل متحد گزارش کند.
شورای امنيت به نوبه خود می تواند تحريمهای بين المللی را عليه ايران اعمال کند.
ايران در واکنش به تصميم شورای حکام اعلام کرد که بی درنگ برای ازسرگيری فعاليتهای غنی سازی اورانيوم که پيشتر به تعليق درآمده بود آماده خواهد شد و اختيارات نظارتی بازرسان آژانس انرژی اتمی را در خاک ايران محدود خواهد کر
د.

No comments: