January 28, 2006



هشدار جک استرا به ايران

آقای استرا گفته است تصور دولتی در جهان که ارتباط با آن سخت تر از ايران باشد مشکل است
جک استرا، وزير خارجه بريتانيا، هشدار داده است که سياست هسته ای ايران به انزوای بين المللی و تحقير بيشتر اين کشور خواهد انجاميد.
آقای استرا که در آغاز مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئيس سخنرانی می کرد، افزوده است که از زمان انتخاب سال گذشته محمود احمدی نژاد به رياست جمهوری، مذاکره با ايران مشکل تر شده است.
او گفته است تصور دولتی در جهان که ارتباط با آن سخت تر از ايران باشد مشکل است.
مخاطبان وزير خارجه بريتانيا در اين سخنرانی گروهی از بانفوذترين شخصيت های جهان هستند. دو هزار نفر از رهبران تجاری، اقتصادی و سياسی دنيا در نشست داووس حضور دارند.
پيش از اين سخنان، آقای استرا درباره نحوه برخورد با تصميم ايران برای از سرگيری برنامه تحقيقات اتمی اش با محمد برادعی، رئيس آژانس بين المللی انرژی اتمی، ديدار کرده بود.
آقای استرا پيشتر در گفتگو با بی بی سی تاکيد کرده که نه بريتانيا و نه ايالات متحده آمريکا برای حل بحران با ايران به راه حل نظامی فکر نمی کنند.
ايران همواره اطمينان داده که هدف از برنامه های هسته ای اش صلح جويانه است.
آژانس بين المللی انرژی اتمی اين مساله را در روز پنجشنبه هفته آينده به بحث خواهد گذاشت.
نشانه هايی وجود دارد حاکی از اينکه آقای برادعی از خواسته بريتانيا، فرانسه، آلمان و آمريکا برای اقدام فوری عليه ايران حمايت نمی کند.
آقای برادعی تلويحا اشاره کرده است که بايد تا زمان آماده شدن گزارش او در ماه مارس درباره اينکه آيا فعاليت های اتمی ايران واقعا صلح آميز است يا تنها سرپوشی برای توسعه سلاح های اتمی صبر کرد و بعد تصميم گرفت
.

No comments: