January 27, 2006


به گزارش خبرگزاریها، شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن، اظهارات لاریجانی، دبیر شورایعالی امنیت رژیم تهران در باره طرح روسیه را رد کرد. وی گفت ما بار دیگر با شعارهای زیاد بدون هیچ گونه اقدام عملی از سوی رژیم تهران روبرو هستیم.
شان مک کورمک افزود لاریجانی گفته است که اگر پرونده رژیم تهران به شورای امنیت ارجاع شود، در مورد طرح روسیه وارد مذاکره نخواهد شد، اما آنها در تمام مدتی که این اظهارات را مطرح می کنند، همچنان به راه اندازی دستگاههای سانتریفیوژ ادامه می دهند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود آنها می خواهند دقیقا به همان رفتاری ادامه بدهند که مایه نگرانی جامعه بین المللی است، رژیم تهران طی این سالها تمام تلاشش را کرده است که کار به ارجاع پرونده اش به شورای امنیت کشیده نشود و فکر می کنیم که این بار نیز دست به اقدامی در همین راستا زده اند.
شان مک کورمک گفت ما فکر می کنیم که در نشست دوم فوریه شورای حکام، باید بر سر ارجاع پرونده رژیم تهران به شورای امنیت رای گیری شود و همانطور که قبلا نیز اعلام کرده ایم ما اعتقاد داریم که رای کافی برای چنین کاری در اختیار داریم.

No comments: