November 30, 2005

شاخص‌ كل بورس ‌٥ رقمي شد
سرويس: بورس
شاخص‌هاي بورس كه در اوايل ورود دبيركل جديد بورس حركت مثبتي از خود نشان داده بودند، امروز نيز با حركت صعودي از خود نگراني سهامداران جزء را كاهش داده تا آنجا كه امروز شاهد افزايش ‌٥/٥٥ واحدي شاخص كل بوديم.
به گزارش خبرنگار بورس ايسنا، روز سه‌شنبه شاخص كل قيمت بازار بورس اوراق بهادار تهران با ‌٥/٥٥ واحد افزايش به مرز ‌‌١٠٠٣٥ رسيد. همچنين شاخص مالي نيز با ‌٧/٣٣٨ واحد افزايش به رقم ‌‌١/٢٥٨٦٧ واحد رسيد.
در اين روز سهام ‌‌٢٠٥ شركت داد و ستد شد كه قيمت سهام ‌٤٥ شركت با كاهش و سهام ‌‌١٣٨ شركت با افزايش قيمت مواجه شدند.
در معاملات اين روز شاخص تالار اصلي بورس تهران با افزايش همراه بود. در اين تالار شاخص معاملات ‌٥٤ واحد افزايش و شاخص تالار فرعي ‌‌٢/٥٦ واحد افزايش داشت.
شاخص بازده نقدي و قيمت كه نشان‌دهنده ميزان زيان يا شاخص بازده سرمايه‌گذاري در داد و ستدهاي روزانه بورس تهران است با ‌‌٧/٢٨١٢٨ واحد افزايش مواجه شد و سطح آن ‌به ‌٦/١٥٥واحد رسيد.
شاخص صنعت نيز كه نمايانگر وضعيت داد و ستد سهام شركت‌هاي صنعتي بورس تهران است با ‌٣٥ واحد افزايش همراه بود.
همچنين ميانگين ساده ‌‌٥٠ شركت فعال در بورس با ‌٩/٢٠٣ واحد افزايش و ميانگين موزون نيز با ‌٩/٣ واحد افزايش همراه بود.
شركت‌هاي لسوليران، ايران ارقام و نوسازي و ساختمان تهران با بيشترين افت قيمت مواجه شدند، اما شركت‌هاي مهرام، كارتن ايران و نورد و لوله اهواز را به نام خود ثبت كردند.
همچنين در اين روز بيشترين تقاضاي خريد مربوط به شركت‌هاي كالسمين، ليزينگ خودرو غدير و توسعه معادن روي ايران بود، در حالي كه بيشترين تقاضاي فروش مربوط به شركت‌هاي نيروترانس، سيمان درود و ايران ارقام بود
.

No comments: