November 26, 2005


حمله لفظی شديد احمدی نژاد به غرب در جمع بسيجيان
محمود احمدی نژاد رئيس جمهور ايران در جمع بسيجيان تهران با انتقاد شديداللحن از رهبران دولتهای غربی خواهان محاکمه آنان به اتهام جنايت جنگی شد و گفت: "کسانی که پرونده سياه آنها سراسر نگاشته از خون ملتهای مظلوم است و نام آنها در صدر جنايکاران تاريخ ثبت است امروز در مقابل ملت ما پرچم حقوق بشر بلند کرده اند".
موضعگيری آقای احمدی نژاد عليه انتقادات غرب از کارنامه دولتش در زمينه حقوق بشر سه روز پس از آن صورت گرفت که اتحاديه اروپا با صدور بيانيه ای از آنچه نقض آزادی بيان و حق برگزاری تجمعات در ايران می خواند ابراز نگرانی کرد.
گوشه ای از سخنان آقای احمدی نژاد را بشنويد
سخنان منصور فرهنگ، استاد دانشگاه، را بشنويد
سخنان محمد حسين فرهنگی، نماينده تبريز را بشنويد
به دنبال صدور اين بيانيه، سفير بريتانيا به عنوان نماينده اتحاديه اروپا در تهران به وزارت امورخارجه ايران احضار شد تا اتحاديه اروپا نيز به نوبه خود به نقض حقوق مسلمانان مقيم کشورهای اروپايی متهم شود.
سخنرانی رئيس جمهور ايران به مناسبت هفته موسوم به بسيج در اين کشور ايراد شد و او طی آن بدون نام بردن از دولت يا کشور خاصی خطاب به "دشمنان ملت ايران" گفت: "شما که روزانه صدها نفر از ملتها را در اقصی نقاط عالم به خاک و خون می‌ کشيد و با تحميل جنگهای خانمانسوز و تحريم دارويی به ملتهای آفريقايی، هزاران نفر را روزانه به گورستانها می ‌فرستيد، حق نداريد از حقوق بشر حرف بزنيد، شما که از رژيم غاصب صهيونيستی که هر روز ملت مظلوم فلسطين را به خاک و خون می‌ کشد حمايت می ‌کنيد، حق نداريد حرف از حقوق بشر بزنيد".
او در عين اينکه انتقاد غربيها از دولت خود را زير سؤال برد و از آنان پرسيد: "شما چه کاره عالميد؟" خطاب به آنان گفت: "ملت ايران مدعی شما هستند، ما از طريق هر تريبون و در هر جلسه ‌ای ادعاهای خود را مطرح خواهيم کرد".
آقای احمدی نژاد با اشاره تلويحی به قتل يکی از شهروندان برزيل در قطار زيرزمينی لندن به دست پليس که بعداً بيگناهی او مشخص شد گفت: "شما به نام آزادی در کشورهای خودتان به پليس امنيتی اجازه داديد در خيابان به هر کسی که خواستند شليک کنند و همواره از خشنترين، ديکتاتورترين و ضد انسانی ‌ترين حکومتها حمايت کرده ايد".
وی "قدرتهای بيگانه" را به حمايت از حکومت عراق در زمان جنگ با ايران و استفاده از سلاحهای هسته ‌ای، شيميايی و ميکروبی عليه ملتها و کاربرد "سلاح اورانيوم" در عراق متهم کرد و گفت: "شما در حالی می ‌گوييد به فعاليت [هسته ای] ايران مشکوکيد که ما به فعاليت شما مشکوکيم و يقين داريم که فعاليت هسته‌ ای شما ضد بشری است و شما سلاح کشتارجمعی در اختيار داريد ... شما که هر روز با توسعه فعاليت هسته ‌ای خود ملتهای آزاد را تهديد می ‌کنيد چه حقی داريد که به ملت ما بگوييد از فناوری صلح آميز هسته ‌ای دست بردارد".
دو روز پيش از اظهارات آقای احمدی نژاد، شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی به پيشنهاد اتحاديه اروپا به ايران فرصت تازه ای داد تا گفتگو برای حل اختلافات هسته ای خود با اين اتحاديه را در چارچوبی تازه آغاز کند.
از آنجا که با وجود سرپيچی ايران از عمل به قطعنامه شورای حکام، اين شورا از ارجاع پرونده اتمی ايران به شورای امنيت سازمان ملل متحد خودداری کرد، دولتمردان ايران موضع شورای حکام در قبال کشور خود را شکستی برای غرب و پيروزی برای خود قلمداد کردند.
آقای احمدی نژاد در سخنرانی خود برای بسيجيان رهبران دولتهای غربی را افرادی خواند که "به گونه ‌ای حرف می‌ زنند که گويی مالک و صاحب دنيا هستند" و خطاب به "دشمنان و بدخواهان ملت ايران" گفت: "اگر در خواب هستيد بيدار شويد، يکصد سال از آن زمان که شما مالک بوده ‌ايد و به انسانها به ديده برده نگاه می ‌کرديد گذشته است و امروز ملتها به شما اجازه نمی ‌دهند که مدعی حقوق بشر و نظارت و رفتار علمی و تحقيقاتی ملتها باشيد".
آقای احمدی نژاد کسانی را که در داخل و خارج ايران دولت او را به "سازش و تسليم و کوتاه آمدن در مقابل زياده‌ خواهيهای نظام سلطه" دعوت می ‌کنند، انسانهای ضعيفی خواند که بين ملت ايران و "ملتهای عزيز" پشيزی نمی ‌ارزند.
او خطاب به "دشمنان ملت ايران" گفت: "از دست ما عصبانی هستيد، عصبانی باشيد و به قول خداوند کريم، از عصبانيت بميريد".
تجمع در مقابل دفتر يونسکو
ساعاتی پس از سخنرانی محمود احمدی نژاد، جمعی ‌از اعضای بسيج فرهنگيان تهران مقابل ساختمان دفتر سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (يونسکو) تجمع کردند و به حمايت از موضع هسته ای دولت احمدی نژاد پرداختند.
اين فرهنگيان بسيجی طی بيانيه ای که در پايان تجمع قرائت شد اعلام کردند که تمام توان و تلاش خود را جهت تبيين و تشريح برنامه هسته ‌ای جمهوری اسلامی ميان دانش‌آموزان به کار خواهند گرفت
.

No comments: