October 19, 2005



کردها دیگر تحمل استاندار غیر کرد و غیرسنی را ندارند
حمیدی ، نماینده رژیم از سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت "کاسه صبر کردها و سنی ها در استان کردستان بویژه در پی دوره بحرانی ماههای اخیر و مقابله بشدت خشونت بار نیروهای امنیتی و انتظامی با کردها چنان لبریز شده که کردهای این استان دیگر تحمل یک استاندار غیرکرد و غیرسنی را ندارند."
فهرستی از افراد بومی به آخوند پورمحمدی ، وزیر کشور دولت احمدی نژاد ارایه شده تا از میان آنها فردی را برای پست استانداری برگزیند و اسدالله رازانی را که اخیرا بعنوان سرپرست استانداری معرفی شده ، برکنار کند.
حمیدی، بدون یادآوری دلائل اصلی خیزش اخیر کردها در پی قتل شوانه قادری، جوان کرد مهابادی، به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت "این حوادث مسوولان را موظف میکند استانداری از جنس خود مردم برگزینند."
در 27 سال حکومت جمهوری اسلامی یک استاندار بومی و کرد در کردستان منصوب نشده است. عبدالله رمضان زاده ، سخنگوی دولت خاتمی از شیعیان بیجار و از گروههائی بود که کردها آنها را 'جاش' و همکار رژیم می دانند.
امام جمعه سنندج که منصوب خامنه ای است، در خطبه های این هفته ادعا کرده بود "مسوولان نظام توجه ویژه ای به آبادانی و عمران مناطق کردنشین و سنی دارند".
جامعه اهل سنت ایران در واکنش به این سخنان، در بیانیه ای نوشت آیا بعد از انقلاب، یک کرد، یک بلوچ، یک ترکمن و هر سنی مذهب دیگری در جائی از مملکت استاندار شده؟ آیا شهردار شده؟ آیا فرماندار شده؟ آیا دهها عالم و مبلغ و فعال کرد و سنی در سراسر ایران بدستور سران حکومت و در طرحهائی که وزارت اطلاعات مجری آنها بود، کشته نشده اند؟
!

No comments: