February 28, 2006


به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، وزیر دفاع اسرائیل، رژیمهای تهران و دمشق را به دست داشتن در سوقصد انتحاری روز گذشته در تل آویو که به مجروح شدن 19 نفر منجر گردید، متهم کرده است.
بنا بر این گزارش، آقای موفاز که در یک جلسه امنیتی پس از وقوع سوقصد انتحاری روز پنج شنبه سخن می گفت، اظهار داشت تامین مالی این سوقصد تروریستی را رژیم تهران بر عهده داشته است، برنامه ریزی آن در سوریه انجام شده و فلسطینیها نیز آن را به اجرا درآورده اند.


تلاش برای شرکت در مناقصه ساخت نسل بعدی فضاپيماها


بوئينگ ماکتی از يکی از طرح های احتمالی 'سی ای وی' تهيه کرده است
دو شرکت آمريکايی سرگرم مذاکره به منظور تشکيل تيمی هستند که بتواند برای ساختن فضاپيمايی که قادر باشد انسان را به ماه، مريخ و احتمالا مرزهايی ورای آن ببرد با ساير شرکت ها رقابت کند.
دو شرکت بوئينگ و نورتراپ گرامن (Northrop Grumman) نخستين گام به سوی تشکيل تيمی که بتواند در مناقصه ناسا برای ساختن فضاپيمايی به نام "سی ای وی" (Crew Exploration Vehicle) شرکت کند را برداشته اند.
برنامه ساخت "سی ای وی" سال گذشته از سوی جورج بوش، رئيس جمهور آمريکا اعلام شد.

فرمانده كل ارتش رژيم اسلامي ادعا كرد "توانمندي دفاعي ارتش ولايت فقيه در برابر حملات هوايي و زميني احتمالي در دنيا بي نظير است."
پايگاه خبري روابط عمومي ارتش رژيم اسلامي، به نقل از عطا الله صالحي، ايران را متعلق به آخوند خامنه اي دانست و از جمله نوشت "با فعاليت هاي انجام شده در نيروي زميني، هوايي و دريايي، هم اكنون به تمام تجهيزات آفندي و پدافندي مورد نياز در انواع درگيريهاي كوچك و بزرگ مجهز هستيم و مي توانيم بهترين دفاع و پدافند را از زمين و هوا و دريا از سرزمين ولايت فقيه و مقام شامخشان داشته باشيم."

مدير نهضت سوادآموزي استان مازندران گفت در برنامه چهارم توسعه درصدد بي‌سوادي در گروه سني 10 تا 29 ساله از 3/98 درصد در سال جاري به 13/99 درصد تا پايان برنامه چهارم توسعه بايد برسد كه اين استان طبق آخرين آمار حدود 17 هزار بي‌سواد 10 تا 29 سال دارد. به گزارش خبرگزاري فارس از مازندران، عزت‌الله خيرانديش در گردهمايي يك روزه رؤساي دفاتر نهضت سوادآموزي استان اظهار داشت: تاكنون 423 هزار نفر در كلاس‌هاي نهضت سواد آموزي شركت كردند و مدرك قبولي گرفتند.
وي افزود: در سال 75 ، 445 هزار نفر در مازندران بي‌سواد بودند كه اين ميزان تا پايان سال 83 به 332 هزار نفر رسيده است كه بيشترين گروه سني را افراد 40 سال به بالا تشكيل مي‌دهند.

نماينده يونيسف در ايران گفت ميزان اطلاعات جوانان ايراني در مورد ايدز كمتر از 10 درصد است و اين مسئله مي تواند در آينده چالش بزرگي را براي آنان ايجاد كند. كريستين سالازا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: شكاف اطلاعاتي كه در مورد بيماري ايدز در ایران وجود دارد بايد با حمايت دستگاههاي مسئول و همراهي ارگانهاي بين المللي به خصوص براي گروه 14 سال به بالا پر شود و ما در يونيسف بسيار مايل هستيم كه در اين زمينه با دولت ايران همكاري كنيم. بايد زمينه اي فراهم شود تا جوانان بتوانند خودشان احساسات و رفتارهايشان را بيان كنند و به اين ترتيب از ريسك و رفتارهاي پر خطر آنها جلوگيري شود و اين كار راحتي نيست.

February 27, 2006


اساس آمار تکاندهنده ای که از سوی یکی از کارگزاری رژیم اسلامی اعلام شد، بیش از 60 درصد معتادین در ایران را نوجوانان 14 تا 16 ساله تشکیل می دهند.
آقا بالازاده، معاون آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی دراین باره گفت "اکثر معتادین جامعه را افراد 14 تا 16 تشکیل می دهند."
به گفته وی، "از جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفری معتاد کشور، 60 درصد را نوجوانان با متوسط سنی 14 تا 16 تشکیل می دهند که جمعیتی برابر با 1 میلیون و 800 هزار نفر را شامل می شود."
این آمار تکاندهنده که مایه ننگ حکومت اسلامی است، بسیار کمتر از آمار واقعی نوجوانان مبتلا به بلای خانمانسوز اعتیاد است.
بنا به گزارش سال 2005 سازمان ملل متحد، شمار معتادین در ایران تحت حاکمیت آخوندها، تا 10 میلیون نفر ذکر شده است.
معاون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره طرح‌ «مشکوک» تولید بمب اتمی از مقامات حکومت ایران سئوال می‌کند: دیپلمات‌ها در وین [ ۱۳۸۴ يکشنبه ۷ اسفند ] دیپلماتهای آگاه به پرونده اتمی ایران در وین به خبرگزاری رویتر گفتند موضوعی که معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اولی هاینونن برای تحقیق در باره آن به ایران رفته است، طرح مشکوکی برای تولید بمب اتمی در ایران است که نمک سبز نام دارد. جمهوری اسلامی همچنین وعده داده است که کلیه اطلاعات لازم در باره فعالیت‌های ممکن در تسلیحات هسته‌ای در ایران را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بگذارد. ولی به گفته دیپلمات ها، روشن نیست که پاسخ‌های جمهوری اسلامی در این زمینه برای از میان برداشتن کلیه پرسش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسنده باشد. این منابع همچنین تائید کردند که حکومت ایران تهدید خود در باره به کار انداختن تجهیزات غنی سازی اورانیوم در نطنز را عملی کرده است و دست کم ده دستگاه گریز از مرکز فعال شده اند

February 26, 2006


مقامات دولت آلمان اعلام كردند دو نفر در آلمان به اتهام جاسوسي براي جمهوری اسلامی دستگير شده‌اند. به ادعاي اين مقامات، دستگيرشدگان متهم هستند كه از سوي رزیم تهران مامور بوده‌اند اطلاعات ساخت راكت و اسلحه‌هاي متعارف نظامي خريداري كنند.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ايرانيوز، رويترز درگزارشي در اين خصوص آورده‌است: مقامات امنيتي آلمان دو مرد بازداشت شده در اين كشور را كه به نظر مي‌رسيد برای خريد قطعات موشک به آلمان سفر كرده‌اند، از عوامل ايراني معرفي كردند
.

هفته ‌نامه ساندی تايمز چاپ انگلستان در شماره امروز خود نوشت گزارش محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره فعالیتهای هسته ای رژیم تهران فردا دوشنبه منتشر میشود. در اين گزارش جمهوری اسلامی به توليد سوخت هسته‌ ای برای ساخت بمب اتمی متهم شده است.
در گزارش البرادعی آمده است رژیم تهران غني‌سازي اورانيوم در مقياس کم را آغاز كرده است. در تاسیسات نطنز آبشاری با استفاده از 10 سانتريفیوژ جهت توليد سوخت هسته‌ ای ایجاد کرده که می تواند برای ساخت بمب اتمی مورد استفاده قرار گیرد و از دسترسي بازرسان به پنج مقام مركز تحقيقاتي فيزيک كه در برنامه 20 ساله هسته‌ ای رژیم تهران فعاليت داشته اند، جلوگيری كرده است.
اين گزارش همچنین حاكي است، با وجود آن كه جمهوری اسلامی تا راه‌اندازي 50 هزار سانتريفوژ براي توليد سوخت هسته‌اي فاصله زيادي دارد اما كارشناسان اعلام كرده‌اند راه‌اندازي تعداد اندكي از اين دستگاه‌ها در كنار هم به معني غلبه بر موانع فني است.
به نوشته ساندی تایمز، يافته‌هاي البرادعي باعث خواهد شد كه راه براي تحريم احتمالي جمهوری اسلامی در تابستان سال جاري ميلادي هموار شود چرا که نگرانی های بين‌المللی به دنبال افشاي اسناد جديدي درباره برنامه تسليحات هسته‌اي رژیم تهران در هفته‌هاي اخیر افزايش يافته است
.

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، آخوند خاتمي رئيس جمهور سابق رژیم اسلامی گفته است "هرگونه رفتار غير عادي با پرونده هسته‌اي جمهوری اسلامی، دنيا را متضرر مي ‌كند و حل اين مسئله در چارچوب آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به نفع جهان است."وي در مصاحبه با شبكه تلويزيوني الجزيره با اشاره به فشارهاي فزاينده جامعه جهاني در باره پرونده هسته اي جمهوری اسلامی، گفت "حل اين مسئله از طريق تفاهم، ‌مذاكره و در چارچوب آژانس بين المللي انرژي اتمي به نفع دنيا به ويژه اروپايي‌ها است."

به گزارش كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي، روز گذشته دو فعال سياسي آذربايجان به نام هاي «جواد حسن پور» و «طاهر بیانی» در شهرستان اهر توسط ماموران اداره اطلاعات اهر دستگير و روانه بازداشتگاه شدند.
اين دو به دليل پخش اعلاميه در سالگرد واقعه شهر خوجه علی جمهوری آذربایجان دستگير شده اند. در اين ارتباط در شهرستان قم، دو روحاني آذري به نام هاي «حجت الاسلام عظیمی قدیم» و «حجت الاسلام فتح اله» ذوقی پس از تجمع قم در روز شنبه 6اسفند 1384 دستگير شده اند. تعداد ديگري نيز توسط اداره هاي اطلاعات دسگير شده بودند كه پس از گذشت ساعاتي آزاد شدند
.

February 25, 2006



'موافقت دادستان تهران با قطع درختان جنگل لويزان'

اداره کل منابع طبيعی استان تهران تعداد درختان قطع شده جنگل لويزان را حدود هفت هزار اصله اعلام کرده که اين گفته تکذيب شهردار تهران را به دنبال داشته است
شهردار تهران از موافقت دادستان اين شهر با ادامه قطع درختان جنگل لويزان در شمال شرق پايتخت ايران خبر داده است.
قطع اين درختان به منظور احداث بزرگراهی به نام شهيد زين الدين در شمال شرق تهران باعث اختلاف ميان شهرداری از يک سو و شورای شهر و ادارات منابع طبيعی و حفاظت محيط زيست از سوی ديگر شده بود و برخی فعالان محيط زيست نيز نسبت به آن ابراز نگرانی کرده بودند.
در پی کشيده شدن اين اختلاف به مراجع قضائی، محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در حاشيه افتتاح ايستگاه آتش ‌نشانی در گورستان بهشت زهرا در جنوب تهران به خبرنگاران گفته که دادستان تهران با تکميل طرح احداث بزرگراه موسوم به شهيد زين ‌الدين در شمال شرق اين شهر اعلام موافقت کرده و اين به معنی موافقت او با قطع درختان جنگل لويزان به منظور احداث اين بزرگراه است.
به گفته آقای قاليباف، تاکنون دو هزار و ۴۳۰ اصله درخت در جنگل لويزان قطع شده و برای اتمام طرح احداث بزرگراه شهيد زين الدين، دو هزار اصله درخت ديگر نيز بايد قطع ‌شود.
وی همچنين گفته که قطع اين درختان با اجازه کميسيون ماده ۷ صورت گرفته که نمايندگان اداره منابع طبيعی و سازمان حفاظت محيط زيست نيز در آن حضور دارند و اعضای کميسيون قبل از قطع درختان بازديدها و بررسيهای لازم را انجام داده بودند
رئيس شورای شهر تهران پيشتر گفته بود که قطع درختان بدون مجوز اين کميسيون صورت گرفته است و آقای قاليباف ضمن تکذيب اين گفته خاطرنشان ساخته که مجوز کتبی کميسيون به دليل طی سيستم اداری و نامه نگاری پس از قطع درختان ثبت شده است.
همچنين اداره کل منابع طبيعی استان تهران تعداد درختان قطع شده را حدود هفت هزار اصله اعلام کرده که اين گفته نيز تکذيب شهردار تهران را به دنبال داشته است.
آقای قاليباف گفته: "مباحثی که هم اکنون درباره قطع درختان پارک جنگلی لويزان مطرح است بيشتر به بحث سياسی شبيه است تا کار کارشناسی".
محمدباقر قاليباف در انتخابات رياست جمهوری اخير ايران رقيب محمود احمدی نژاد رئيس جمهور کنونی و شهردار وقت تهران بود.
اغلب اعضای شورای شهر تهران را گروه سياسی ائتلاف آبادگران تشکيل می دهند که حاميان اصلی محمود احمدی نژاد در انتخابات رياست جمهوری بودند و از هنگامی که محمدباقر قاليباف به شهرداری تهران انتخاب شده، مواردی از اختلاف ميان او و شماری از اعضای شورای شهر، از جمله رئيس آن، مهدی چمران گزارش شده است.
آقای قاليباف در واکنش به اعتراضهايی که در مورد قطع درختان جنگل لويزان ابراز شده به طرحهای شهرداران پيشين تهران اشاره کرده که طی آنها درختان اين شهر قطع شده اند بی آنکه آنانی که اکنون به وی معترضند، دست به اعتراض بزنند.
او به خبرنگاران گفته است: "مگر محيط زيست در بزرگراه يادگار امام برای احداث ساختمانهای اداری که از وسط جنگل پرديسان عبور کرده واکنشی نشان داده و آن موقع حرفی زده است؟ اگر درخت مهم است محيط زيست با چه مجوزی در پارک پرديسان ساختمانهای اداری احداث می‌ کند؟ اگر خواستيد خطاهای محيط زيست را می ‌گويم ولی بمصلحت نيست".
وی افزوده است: "زمان اتصال بزرگراه شهيد همت به غرب تهران، تعداد زيادی درخت چند صد ساله توت قطع شد که البته چاره‌ ای جز عبور و قطع درختان نبود، آن موقع معترضان کجا بودند؟
"

موسسه بيزينس مانيتور پيش بيني كرد، كسري بودجه دولت جديد جمهوری اسلامی در نخستين سال مالي اين دولت با كسري 8700 ميليارد توماني مواجه شود. به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، موسسه بيزينس مانيتور در گزارش مربوط به سه ماهه دوم سال 2006 ميلادي پيش بيني كرد: كسري بودجه دولت ايران در سال جاري ميلادي به 17/5 درصد توليد ناخالص داخلي اين كشور خواهد رسيد.
بنابراين گزارش، كسري بودجه دولت در سال 2007 ميلادي بيش از 12 هزار و 400 ميليارد تومان پيش بيني شده است.
به گزارش فارس، موسسه بيزينس مانيتور در عين حال پيش بيني كرد، كسري بودجه در ايران در سال 2008 ميلادي يك ركورد قابل توجهي را به ارزش 15 هزار ميليارد تومان ثبت كند.
بر اساس اين گزارش، كسري بودجه در ايران در سالهاي 2009 و 2010 ميلادي نيز به ترتيب 18 هزار ميليارد تومان و 21 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده است

February 22, 2006



'يک ميليون' معتاد در افغانستان

سعيد حقيقیدر کابل


بررسی ها نشان می دهد که در ميان انواع مواد مخدر، ترياک بيشترين استفاده را در افغانستان دارد
سازمان ملل متحد و وزارتهای مبارزه با مواد مخدر و بهداشت افغانستان اعلام کرده اند که شمار معتادان به مواد مخدر در اين کشور، افزايش يافته است.
در يک کنفرانس مطبوعاتی در کابل اعلام شد که بر اساس بررسی هايی که به تازگی انجام شده نزديک به يک ميليون تن در افغانستان معتاد به يکی از انواع مواد مخدر هستند.


محکوميت بمب گذاری های سامره و اعلام هفت روز عزای عمومی در ايران

آيت الله سيستانی، از مراجع تقليد شيعيان در عراق، در پی بمبگذاری ها، هفت روز عزای عمومی اعلام کرده است
بمب گذاری در مدفن دو تن از امامان شيعه در شهر سامره عراق، واکنش های گسترده ای را نيز در ايران برانگيخته است و از جمله چهره های حکومتی، مراجع تقليد و نهادها و سازمان های مختلف اين اقدام را به شدت محکوم کرده اند.

خود كشي ! يك روزنامه نگار زن در ايران
حقوق بشر
تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر: گزارشگران بدون مرز در گزارش خود از خودكشي "الهام افروتن"، روزنامه نگار هفته نامه "تمدن هرمزگان" خبر داد.در بخش هايي از اين گزارش آمده است: گزارشگران بدون مرز عميقا نگران وضعيت سلامت الهام افروتن روزنامه نگار هفته نامه "تمدن هرمزگان" است، که از ٣ بهمن ماه درزندان بسر مي برد. بنا بر اطلاعاتي که به دست ما رسيده است، اين روزنامه نگار جوان در پي اقدام به "خودکشي" در حالت اغما بسر مي برد.ما از مقامات جمهوری اسلامي ايران خواهان توضيح در باره سرنوشت خانم "الهام افروتن"، هستيم که از تاريخ دستگيری ايشان تا به امروز هيج گونه خبری از وی منتشر نشده است. وی از حق دسترسي به وکيل محروم و خانواده و همکاران اش از وی بي اطلاع هستند. ما جمهوری اسلامي را مسئول هر گونه پي آمد جاني برای اين روزنامه نگار مي دانيم. مورد خانم "افروتن"، به شکل تاسف باری يادآور خبرنگار ديگر "زهرا کاظمي"، است که در زندان و در زير شکنجه کشته شد و خبر درگذشت وی پس از٢٠ روز انتشار يافت. الهام افروتن از بدو دستگيری شديدا تحت فشار قرار گرفته است تا اعتراف کند که " عامدانه به انتشار آن مطلب اقدام و برای توهين به آيت الله خميني دستور از خارج گرفته است!". "الهام افروتن"، روزنامه نگار هفته نامه ی تمدن هرمزگان به همراه شش تن ديگر از همکارانش در تاريخ ٣ بهمن دستگير شد. روزنامه همبستگي درشماره پنجشنبه ٢٧ بهمن ماه خود از سوی استاندار هرمزگان "عبدالرضا شيخ السلام"، خبر "خودکشي" "الهام افروتن" را تائيد اما از توضيحات بيشتر در اين باره خود داری کرده است


بوش بر واگذاری بندرهای آمريکايی به شرکت اماراتی تأکيد کرد

کنترل شش بندر آمريکايی تا کنون در دست يک شرکت بريتانيايی بوده است
جرج بوش رئيس جمهور آمريکا تهديد کرده است که از تصويب هر قانونی عليه واگذاری کنترل بندرهای آمريکايی به يک شرکت عربی جلوگيری خواهد کرد.
جرج بوش تهديد خود را در واکنش به اظهارات بيل فريست رهبر جناح جمهوريخواه در سنای آمريکا اعلام کرده است. سناتور يادشده اظهار داشته بود که قصد دارد لايحه ای در مخالفت با تصميم دولت آمريکا طرح کند.
به گزارش جاستين وب گزارشگر بی بی سی، اين موضوع اختلاف سياسی جدی ميان آقای بوش و سران حزب جمهوريخواه به وجود آورده است.
مأموران دولت قصد دارند روز چهارشنبه طی جلسه ای فوق العاده درباره واگذاری امتياز ۶ بندر آمريکايی به کميته خدمات مسلح مجلس سنا گزارش بدهند.
دولت ايالات متحده قصد دارد کنترل بندرهای بزرگ نيويورک، نيوجرسی، فيلادلفيا، بالتيمور، نيواورليان و ميامی را به شرکت "بندرهای جهانی دبی" که در کشور امارات متحده عربی مستقر است، واگذار کند.
منتقدان عقيده دارند که اين اقدام آمريکا را بيشتر در معرض تروريسم قرار می دهد.
در حال حاضر کنترل بندرهای مزبور در دست شرکت انگليسی کشتی و بنادر است، که طبق توافق به دست آمده، آنها را در ازای ۸/۶ ميليون دلار به شرکت اماراتی واگذار می کند.
"علامت هولناک"
پرزيدنت بوش می گويد که دولت معامله را با دقت کافی مطالعه کرده و بر انجام آن اصرار دارد.
او در پاسخ به منتقدان از آنها پرسيده است که چرا پيش از اين با واگذاری بندرها به بريتانيا مخالف نبوده اند، اما حالا که قرار است کنترل آنها به شرکتی در خاورميانه واگذار شود، مخالفت می کنند.
آقای بوش گفت: "من در سياست خارجی خود سعی دارم به مردم دنيا بگويم که ما با همه شما يکسان و عادلانه رفتار می کنيم." او به خبرنگاران گفت: "جلوگيری از اين معامله، علامتی هولناک به دوستان و متحدان ما خواهد بود."
سناتور فريست رهبر اکثريت در سنا اظهار داشت که معامله "بايد معوق شود تا وقتی که دولت آن را به شکل دقيق تری مطالعه کند."
او گفت که اگر معامله به تأخير نيفتد، برای جلوگيری از اجرای آن لايحه ای قانونی اقامه خواهد کرد. سناتور فريست برجسته ترين مقام حزب جمهوريخواه است که مخالفت خود را با معامله مزبور اعلام کرده است.
سران حزب جمهوريخواه عقيده دارند که آقای بوش بايد نسبت به بازتاب اين موضوع در جامعه آمريکا توجه بيشتری نشان دهد.
مخاطرات امنيتی
معامله بندرها در هر دو حزب جمهوريخواه و دموکرات حساسيت به پا کرده است.
منتقدان نگران هستند که چنين دادوستدهايی خطر حملات تروريستی را افزايش دهد. آنها يادآوری می کنند که دو نفر از عاملان حادثه ۱۱ سپتامبر تابع کشور امارات متحده عربی بودند.
سناتور چارلز شامر از حزب دموکرات عقيده دارد: "اين شرکت از کشوری آمده است که شبکه القاعده در آن حضور فعال دارد."
به عقيده اين سناتور: "در دنيای بعد از يازده سپتامبر ما تنها پس از مطالعات دقيق با توجه به جنبه های امنيتی، حق داريم وارد چنين معاملاتی شويم."
اما دولت ايالات متحده می گويد که چنين نگرانی هايی بی مورد است و قضيه به خوبی مطالعه شده است.
دونالد رامسفلد وزير دفاع آمريکا می گويد: "قرارداد با شرکت اماراتی ربطی به امنيت ندارد. زيرا نه شرکت، بلکه گارد ساحلی مسئوليت بنادر را به عهده خواهد داشت." به نظر او: "معامله با امارات متحده عربی امری طبيعی است، زيرا اين کشور در مبارزه با تروريسم همکاری داشته است."
شرکت بريتانيايی "کشتی ها و بنادر" و شرکت اماراتی "بندرهای جهانی" به انجام معامله مطمئن هستند. شرکت اماراتی تأکيد می کند که به جنبه های امنيتی توجه کافی شده است
.

February 21, 2006


در حال حاضر افزون بر 13 هزار نفر از اتباع بیگانه در بخش های دولتی طرح های عمرانی و بخش خصوصی کشور مشغول به فعالیت هستند. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ایسکانیوز، محمد حسن صالحی مرام، مدیر کل اشتغال اتباع خارجی در جمع خبرنگاران هدف از به کارگیری اتباع خارجه در کشور را استفاده از تخصص و تجربیات این افراد و هماهنگی با دانش وتکنولوژی روز دنیا و فن آوری جهانی اعلام کرد.

February 18, 2006



درخواست رايس از دولتهای عرب برای منزوی کردن ايران

رايس می گويد ايران توان اين را که از پس انزوا بربيايد ندارد
کاندوليزا رايس وزيرخارجه آمريکا در آستانه سفر به کشورهای عربی خاورميانه نشستی با خبرنگاران رسانه های عربی داشته و طی آن از دولتهای عرب خواسته است ايران را در انزوا قرار دهند.
خانم رايس قرار است هفته آينده به کشورهای مصر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی سفر کند تا بکوشد آنان را در موضعگيری عليه برنامه هسته ای ايران با آمريکا متحد سازد.
او در آستانه سفر به خبرنگاران رسانه های عربی گفته است: "اميدوارم دولتهايی [عربی] که نگران [برنامه اتمی ايران] هستند خودشان را برای اين آماده کنند که به ايرانيها بگويند: 'اگر اين راه را ادامه دهيد شما را در انزوا قرار خواهيم داد' بايد به ايرانيها فهماند که در انزوای کامل قرار خواهند گرفت".
به گفته کاندوليزا رايس، ايران توان اين را که از پس انزوا بربيايد ندارد.
خانم رايس همچنين گفت: "جای هيچ شکی نطست که سوريه، ايران و حزب الله مشکلات آينده لبنان و خاورميانه اند".
دولت آمريکا اعتقاد دارد که ايران با سياستهای خود در قبال عراق ، لبنان و فلسطين و حمايت از گروههای مسلح اسلامگرا در اين سرزمينها منطقه خاورميانه را با خطر مواجه ساخته و خانم رايس اميدوار است اين اعتقاد را به دولتهای عرب بقبولاند و آنها را در اعمال فشار بر ايران با آمريکا همراه سازد.
يک روز پيش از نشست خانم رايس با خبرنگاران عرب، شيخ سيف بن زايد آل نهيان وزير کشور امارات متحده عربی در گفتگويی با خبرگزاری فرانسه نسبت به وجود رآکتورهای هسته ای ايران در نزديکی خاک کشور خود ابراز نگرانی کرده و گفته بود خطر نشت مواد راديواکتيو از نيروگاه بوشهر در ساحل خليج فارس غيرقابل پيش بينی است و در صورت چنين رخدادی هيچ راه عملی برای مصونيت از عواقب آن وجود ندارد.
البته او صريحاً نگفت که نگران هر نوع فعاليت رآکتورهای هسته ای ايران است يا همچنان خواهان دوری گزيدن ايران از فعاليت نظامی هسته ای است اما در حالی از فعاليت اتمی ايران ابراز نگرانی می کند که کشورش هفته آينده ميزبان کاندوليزا رايس وزير خارجه آمريکاست.
تاکنون بيشتر دولتهای خاورميانه از جمله امارات متحده عربی و پنج کشور ديگر عضو شورای همکاری خليج فارس بر خاورميانه عاری از سلاحهای هسته ای تأکيد داشته و در عين اينکه به اسرائيل به عنوان قدرتی هسته ای اشاره کرده اند که بايد گامی در جهت خلع سلاح آن بر داشته شود، از ايران نيز خواسته اند به اهداف غيرنظامی برنامه هسته ای اش پايبند بماند.
دو ماه پيش در نشست سران شش کشور عرب حاشيه خليج فارس در ابوظبی، عبدالرحمن عطيه دبيرکل شورای همکاری خليج فارس نيز به نگرانی از عواقب زيست محيطی برنامه هسته ای ايران اشاره کرده و گفته بود که فاصله رآکتورهای اتمی ايران در بوشهر با سواحل شش کشور عضو شورای همکاری خليج فارس کمتر از فاصله آنها با تهران است و اين مسئله باعث نگرانی عربهاست.
ولی در بيانيه پايانی اين اجلاس توافقی بر گنجاندن ماده ای مبنی بر نگرانی در زمينه عواقب زيست محيطی برنامه هسته ای ايران حاصل نشد.
بايد ديد که بعد از چرخش مواضع اخير روسيه و چين که به نوعی به اتحاديه اروپا و ايالات متحده آمريکا نزديکتر شده اند، آيا خانم رايس می تواند کشورهای منطقه را نيز در فشار بر برنامه هسته ای ايران با آمريکا همراه کند؟

مصرف مواد مخدر غیرسنتی نظیر قرص های اکستازی ،‌ کراک و شیشه امروزه در کشور ما بین دختران دانشجو افزایش پیدا کرده که جای بس نگرانی است. دبیر کل جمعیت رهایی از آسیب های اجتماعی امروز در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوادث ایسکانیوز ضمن بیان این مطلب افزود: همراه با تغییر تکنولوژی و پیچیده تر شدن روابط مردم مواد مخدر سنتی جای خود را به مواد غیر سنتی داده که اثرات جبران ناپذیری به همراه دارد.

صبح امروز بيش از 300 نفر از دانشجويان دانشكده علوم اجتماعي و علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي به علت عدم تمديد قرارداد دكتر نمكدوست، يكي از اساتيد علوم ارتباطات، در محوطه اين دانشكده تجمع كردند.

كارگران پتروشيمي غدير و مازيار صنعت 5 ماه حقوق نگرفته اند
دبير اجرايي خانه كارگر بندر خميني مي‌‏گويد:‏ بيش از 150 نفر از كارگران شركت پتروشيمي" غدير" و" مازيار صنعت" به علت عدم پرداخت حقوق 5 ماهه‌‏اشان روز چهارشنبه اعتصاب كردند.
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا," قربان درويشي" گفت‌‏: اين كارگران 20 روز پيش هم در مقابل اداره كار بندرامام تجمعي داشته‌‏اند كه با قولهاي مساعد مسوولان اين تجمع پايان يافت .
وي گفت‌‏: اين شركتها به كارگران خود اعلام كرده‌‏اند كه توان پرداخت حقوق را ندارند .
او تصريح كرد‌‏: بنا به گفته كارگران افرادي كه تسويه حساب كامل با شركت انجام دهند تمامي حقوق معوقه آنان پرداخت مي‌‏شود كه اين موضوع نشانگر توان مالي اين شركتها براي پرداخت حقوق كارگران است .
اين مقام كارگري افزود‌‏: برخي از كارگران به دليل مشكلات اقتصادي ناچار شده‌‏اند تا به اجبار با اين شركتها تسويه حساب كنند.
حقوق كارگران" الياف شيروان" يك تا 4 ماه پرداخت نشده است
مدير كل كار و اموراجتماعي استان خراسان شمالي گفت : تنها بحران كارگري موجود در اين استان , مربوط به كارخانه" الياف" شيروان است .
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا," محمد احمدي" , افزود‌‏: الياف شيروان كه به صورت خصوصي اداره مي‌‏شود‌‏, به دليل مشكل نقدينگي و عدم وجود بازار براي خريد محصولات اين شركت، تعطيل شد.
وي گفت: سال گذشته نيز به خاطر وجود همين مشكلات 500 ميليون تومان وام حمايتي دولت به اين واحد پرداخت شد كه متاسفانه تاثيري در بهبود وضعيت اين شركت نداشت .
وي گفت‌‏: كارگران الياف شيروان از يك تا 4 ماه حقوق نگرفته‌‏اند و ما نيز به عنوان اداره كار راي بر محكوميت كارفرماي اين كارخانه داده ايم و اين كارفرما را به دادگستري استان معرفي نموده‌‏ايم و طي حكم دادگستري قرار بر اين شده كه وي با فروش كارخانه حقوق معوقه اين كارگران را پرداخت كند .
لازم به ذكر است , بازنشستگان اين كارخانه نيز يك ماه پيش در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزاياي خود دست به اعتصاب زدند كه با قولهايي كه به آنان داده شد موقتا به اعتصاب خود پايان دادند .
اختلافات خانوادگي، عمده‌ترين انگيزه خودكشي در لرستان است
خبرگزاري فارس معاون فرماندهي انتظامي استان لرستان گفت: استان لرستان در خصوص خودكشي، بعد از استان‌هاي كرمانشاه و ايلام سومين مقام را در كشور دارد و اختلافات خانوادگي عمده ترين انگيزه خودكشي است. حسين اميني در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد افزود با بررسي‌هاي انجام گرفته در سال 81 در استان لرستان، مشخص شد 204 نفر اقدام به خودكشي كرده‌اند كه از اين تعداد 173 نفر فوت شده و 31 نفر ديگر از مرگ نجات يافته‌اند.
وي اظهار داشت: همچنين در سال 82، 248 نفر اقدام به خودكشي كردند كه از اين تعداد 186 نفر فوت و 58 نفر از مرگ حتمي نجات يافتند.
اميني بيش‌تر آمار خودكشي را شامل مردان دانست و ادامه داد: مردان اغلب موارد از شيوه حلق‌آويز استفاده مي‌كنند اما زنان به شيوه خوردن سم و خودسوزي عمل مي‌كنند.
وي اختلافات خانوادگي را عمده‌ترين انگيزه خودكشي در لرستان عنوان كرد و تصريح كرد: از مجموع 136 نفري كه طي دو سال اقدام به خودكشي كردند سن 74 نفر از آن‌ها بين 15 تا 24 سال بود.
اميني در پايان گفت: برخلاف نظر دوركيم جامعه شناس معروف كه خودكشي را مربوط به سنين بالا دانستند در استان لرستان نرخ خودكشي در بين جوانان بيش‌تر است كه اين عامل خطرناكي براي بحران‌هاي اجتماعي است.

نوشته سایت حکومتی آفتاب، موج جدید ثبت نام از دواطلبان عملیات استشهادی همزمان با اوج گرفتن تهدیدات آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی از امروز در دانشگاه خواجه نصیر آغاز می شود. ثبت نام از داوطلبان عملیات استشهادی در حاشیه همایش «بررسی راه های مقابله با تهاجم کفر جهانی» و همزمان با سالگرد صدور فرمان اعلام سلمان رشدی توسط حضرت امام(ص) انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است برگزارکنندگان این همایش ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام و بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر می باشند و «حسن عباسی» رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز در آن سخنرانی خواهد کرد.


درخواست بودجه برای حمايت از دموکراسی در ايران: نظرات شما

گفته شده که بخشی از بودجه یاد شده صرف تقویت رادیو تلویزیونهای فارسی زبان دولت آمریکا خواهد شد
وزیر خارجه آمریکا از کنگره اين کشور خواسته است تا در سال مالی 2006 هفتاد و پنج میلیون دلار دیگر برای آنچه که او 'حمایت از دموکراسی در ایران' نامید اختصاص دهد.
این مبلغ علاوه بر 10 میلیون دلاری است که کنگره آمریکا برای حمایت از دموکراسی در ایران در سال مالی 2006 اختصاص داده است.
کاندوليزا رایس گفت که با وزارت خزانه داری در تماس بوده و کوشش می کند که با رفع موانع حقوقی موجود به دولت آمریکا این امکان را بدهد که به سازمان های غیردولتی ایران برای ترویج دموکراسی در این کشور کمک کند. او همچنین خبر از برنامه های دولت آمریکا برای افزایش تعداد دانشجویان ایرانی در این کشور داد.
در همین حال یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفت که بخشی از بودجه یاد شده صرف تقویت رادیو تلویزیونهای فارسی زبان دولت آمریکا خواهد شد
.


سن بازنشستگی 'به 85 سالگی افزايش خواهد يافت'




دکتر تولجاپورکار پيش بينی می کند طول عمر مردم ظرف دو دهه آينده به شدت افزايش يابد
يک زيست شناس برجسته می گويد با توجه به افزايش ميانگين طول عمر مردم، سن بازنشستگی بايد تا سال 2050 به 85 سالگی افزايش داده شود.
پروفسور شريپاد تولجاپورکار از دانشگاه استانفورد کاليفرنيا در کنفرانس علمی انجمن آمريکايی پيشبرد علوم در شهر سن لوئيس سخن می گفت.
وی می گويد که پيشرفت های پزشکی و مقابله با فرآيند پيری طی دو دهه آينده به افزايش چشمگير طول عمر منجر خواهد شد.
اما وی اخطار می دهد که افزايش متوسط طول عمر با چالش های عمده ای نيز همراه خواهد بود. به گفته وی موسسات و نهادهای فعلی پاسخگوی نيازهای چنين زندگی های درازی نخواهند بود.
اين محقق رابطه ميان جريان های تاريخی روند پيری، رشد جمعيت و فعاليت اقتصادی را بررسی کرده است.
براين اساس، او سناريويی را عرضه کرد که در آن فناوری های ضدپيری بين سال های 2010 تا 2030 هر ساله متوسط طول عمر را يک سال افزايش خواهد داد.
وی سپس اين سناريو را در مورد چهار کشور آمريکا، چين، سوئد و هند به کار بست و دريافت که پيشبينی های او در مورد افزايش طول عمر تاثيرات عميقی بر اقتصاد، راه و رسم زندگی و بافت جمعيتی به جا خواهد گذاشت.
وی توضيح داد شايد ممکن باشد که يک شخص برای مثال بتواند دو وام 30 ساله خانه را پرداخت کند يا قسط های 50 يا 75 ساله به وجود آيد.
براساس سناريوی دکتر تولجاپورکار اگر سن متوسط بازنشستگی در آمريکا همان 65 سالگی باقی بماند، با توجه به افزايش طول عمر هزينه تامين اجتماعی و مراقبت های پزشکی در اين کشور تقريبا دو برابر خواهد شد.
اما بالا بردن سن بازنشستگی به 85 سالگی هزينه ها را به اندازه ميزان فعلی پايين خواهد آورد.
با اين حال اين جريان ها باعث پيدايش مجموعه ای دائمی از کشورهای محروم خواهد شد که هرگز از فرصت های برابر با جهان صنعتی برای بالا بردن متوسط طول عمر برخوردار نخواهند بود.
دکتر تولجاپورکار برای صحه گذاشتن بر اين مساله گفت: "ما حتی قادر نيستيم داروهای ضد ويروس ايدز را به برخی کشورها برسانيم
."

February 17, 2006



به نوشته سایت حکومتی آفتاب، مأموران اجرای احكام دادگاه انقلاب و بنياد مستضعفان، روز گذشته پس از بستن مربی زن مرکز نگهداری دختران آسیب دیده به درخت و ضرب و شتم وی به زور وارد این مرکز شده و پس از برخورد نامناسب با مددجويان، آنها را از این محل بیرون کردند.
مدیران بهزیستی استان تهران نیز در اعتراض به برخورد غير تخصصي براي تخليه مركز نگهداري زنان آسيب‌ديده اميدوار، طي نامه‌اي به رييس سازمان بهزيستي استعفاي‌ خود را اعلام كردند.
در سال 63 به دستور نخست وزير وقت، 8 قطعه زمين داراي ساختمان براي نگهداري افراد بي‌سرپرست و آسيب‌ديده اجتماعي سازمان بهزيستي واگذار شد.سال‌ها بعد بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي به استناد مصادره‌اي بودن برخي زمين‌ها و اين كه اموال مصادره‌اي متعلق به بنياد است، به دادگاه انقلاب اسلامي شكايت و سازمان بهزيستي نيز در مقابل اين اقدام، شكايت خود را به دادگاه عمومي ارائه مي‌كند. سرانجام سال گذشته بر اساس راي دادگاه انقلاب اسلامي حكم تخليه مركز نگهداري كودكان بي‌سرپرست «عمار» صادر و اين مركز به بنياد مستضعفان تحويل مي‌شود.
در سال جاري نيز حكم تخليه براي مركز بازپروري دختران و زنان آسيب‌ديده «اميدوار» توسط بنياد اخذ و چند مرتبه اين مركز تهديد به تخليه مي‌شود كه با ارائه مستندات واگذاري مراكز به بهزيستي و پيگيري حقوقي و مقاومت مددجويان تخليه انجام نشد.
در نهايت روز پنجشنبه با حضور مأموران اجراي احكام دادگاه انقلاب و تخليه مركز بازپروري دختران و زنان آسيب‌ديده «اميدوار»، حدود 25 دختر آسيب‌ديده تحت درمان و توانبخشي بي‌سرپناه، بار ديگر سرپناه خود را از دست دادند.
دكتر نفريه،مربی زن مرکز امیدواركه در ساعات اوليه پس از وقوع اين حادثه در محل حاضر شده بود با اعتراض نسبت به اين اقدام بنياد مستضعفان به خبرنگار ايسنا گفت: در حالي كه معاون اول رييس‌جمهوري طي نامه‌اي خطاب به رياست بنياد مستضعفان دستور توقف اجراي تخليه و تشكيل جلسه براي توافق ميان دو دستگاه بر سر مركز «اميدوار» را صادر كرده بود، متاسفانه نمايندگان بنياد به همراه ماموران اجراي احكام دادگاه انقلاب در آخرين روز هفته و پايان وقت اداري نسبت به تخليه مركز اقدام كردند كه بهزيستي از پيگيري ماجرا ناتوان باشد.
وي تصريح كرد: با پيگيري مسؤولان بهزيستي در نهايت به دستور دادستان عمومي و انقلاب تهران، محدث، معاون دادستان به همراه مافي، فرماندار شميرانات و رييس كلانتري محل با حضور در ساختمان مركز «اميدوار»، نمايندگان بنياد را به منظور پلمپ ساختمان تا تعيين تكليف نهايي از داخل آن تخليه كردند.
نفريه افزود: تا ساعت‌ها از محل انتقال دختران و زنان آسيب‌ديده مركز «اميدوار» توسط مأموران اطلاع نداشتيم كه سرانجام تعدادي از آنها به محل بازگشتند و بر اساس اظهارت اين دختران، آنها در يكي از كوچه‌هاي اطراف مركز رها شده بودند.
وي تاكيد كرد: اين دختران حاضر به انتقال به مركز ديگري نبودند. چرا كه برخي از آنها سال‌هاي بسيار طولاني در اين مركز ساكن بودند و اينجا را به عنوان «خانه خود» مي‌دانند. از سوي ديگر ساير مراكز نيز جاي كافي براي اقامت آنها ندارد. اين در حاليست كه برخي از دختران و زنان آسيب ديده اين مركز نيز تا نيمه‌هاي شب به مركز بازنگشتند.


قاچاق مواد مخدر، اعتياد، شرارت، فقر، بيكاري، مزاحمت‌هاي خياباني و محلي، زندگي اردوگاهي، نبود كنترل و نظارت پيمانكاران غيربومي، كانكس نشيني و نبود حصار منازل، ساکنان بم را درگیر کرده است. فرماندار بم با بیان این مطلب افزود اين مسايل، آسيب‌هاي ديگري نظير تباهي خانواده‌ها ، قتل، ناامني، سرقت، گروگانگيري، ناهنجاري‌هاي رفتاري، فساد اخلاقي، فحشا، منكرات، رشوه، اختلاس و كلاهبرداري را به دنبال دارد.
مشاور فرماندار و دبير كميته امور بانوان و جوانان بم نيز گفت: آنچه در حال حاضر بيشتر باعث آزار روحي اين مردم مي‌شود و تبعات آن جبران شدني نيست، پس لرزه‌هاي فرهنگي است.
دانشور ازدواج دختران تنها مانده بمي با افراد غيربومي را از جمله معضلات اين شهر ياد كرد و گفت: بسياري از مرداني كه با معرفي خود به عنوان مهندس و تحصيل كرده با دختران بمي ازدواج مي‌كنند بعدا مشخص مي‌شود كه معتاد، يا داراي همسر و فرزند در شهرهاي ديگر هستند و تحصيلات چنداني هم ندارند.
وي به ایرنا گفت: اين دختران احتمالا در آينده به علت بازگشت همسرانشان به شهرهاي خود به افراد تحت پوشش بهزيستي يا كميته
امداد امام خواهند پيوست.
وي مشكلات اقتصادي و ناامني براي دختران را از ديگر معضلات شهرستان بم برشمرد و گفت بسياري از خانواده‌ها به همين علت از فرستادن دختران خود به دبيرستان خودداري مي‌كنند.
دانشور نبود مراكز تفريحي و فرهنگي براي گذراندن اوقات فراغت دختران به ويژه دانشجويان غيربومي و نداشتن توان پرداخت شهريه دانشجويان دانشگاه آزاد از ديگر مشكلات آنان اعلام كرد.
دبير كميته امور بانوان و جوانان بم گفت: زناني به ما مراجعه مي‌كنند كه با نداشتن سرپرست خانوار ، داراي دو سه فرزند دانشجوي دانشگاه آزاد هستند كه توان پرداخت شهريه آنها را ندارند و موفق به گرفتن تخفيف از اين دانشگاه هم نشده‌اند
.


تلاش آمريکا برای ترک اعتیاد به نفت




آمریکا طرح های ابتکاری زیادی برای حفاظت از محیط زیست دارد
به رغم مصرف بالای انرژی در آمریکا، طرح های ابتکاری زیادی در این کشور برای حفاظت از محیط زیست در حال اجراست.
در آمریکا، تغییرات آب و هوایی و حفاظت از منابع انرژی در راس برنامه کاری شرکت های بزرگ، فرمانداران و شهرداران و حتی مسیحیان اوانجلیست، وفادارترین طرفداران جورج بوش، قرار دارد.
به نوشته مجله آمریکایی بیزنس ویک، علاوه بر گروه های طرفدار محیط زیست، کاستن از تولید دی اکسید کربن به فعالیت های تجاری و سیاست خارجی آمریکا کشیده شده است.
به عنوان مثال، جنرال الکتریک که بزرگترین گروه صنعتی این کشور است، برنامه ای را برای مقابله با افزايش دمای زمین تدارک دیده است.
شرکت های شناخته شده ای همچون دوپانت، استارباکس و آلکوئآ (بزرگترین تولید کننده آلومینیوم در جهان) نیز برنامه هایی برای کاهش مصرف انرژی تدارک دیده اند.
در این حال، عملکرد ایالت های آمریکا در این باره از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بیست ایالت آمریکا قوانینی درباره اختصاص بخشی از تولید برق به منابع انرژی تجدیدپذیر دارند.
تصویر تازه
تگزاس یکی از این ایالت ها است. غرب این ایالت از 1925 محل تولید نفت بوده است. در این حال، منابع نفت در تگزاس رو به کاهش است.
با وجود این تگزاس مصمم است جایگاه خود بعنوان مرکز عمده تولید انرژی را حفظ کند.
بیست ایالت آمریکا قوانینی برای اختصاص بخشی از تولید برق به منابع انرژی تجدیدپذیر دارند
شهر کوچک مک کامی در این ایالت در اوج تولید نفت از موقعیت خوبی برخوردار بود. ولی با کاهش نفت استخراج شده از چاه های این کشور، این موقعیت به خطر افتاد. به گفته شهردار مک کامی، این شهر نیمی از جمعیت خود را در آن سال ها از دست داد.
اما نیروی باد، این شهر را از ورشکستگی نجات داد. امروز در میان منظره سکوهای حفاری و چاه های نفت، توربین های بادی نیز به چشم می خورند.
در حال حاضر 800 توربین بادی در شهر مک کامی وجود دارد و تعداد آنها رو به افزایش است. این شهر خود را مرکز انرژی تگزاس می داند.
برق بادی
انرژی باد در ایالت های کانزاس، داکوتای شمالی و تگزاس می تواند برق مورد نیاز تمام آمریکا را تامین کند

وزارت انرژی آمریکا
رندی ساول از کارکنان بومی یکی از شرکت های تولیدکننده برق بادی، پیش از این به دامداری مشغول بوده است. به گفته او برق بادی علاوه بر پاک و تجدیدپذیر بودن، به اقتصاد دامداری منطقه نیز کمک کرده است.
براین اساس، دامداران با دادن اجاره به استفاده از مراتع خود برای نصب توربین های بادی، همچنان به چراندن دام هایشان ادامه می دهند.
به گفته آقای ساول بهره برداری از حرارت خارج شده از دهانه چاه های متروک نفت، فرصت جدیدی را برای بهره برداری از انرژی حرارتی زمین در کنار انرژیهای خورشیدی و بادی به وجود آورده است.
در آمریکا به نیروی باد بیشتراز سایرمنابع انرژی تجدیدپذیر، توجه می شود. به گفته وزارت انرژی آمریکا، سه ایالت کانزاس، داکوتای شمالی و تگزاس توانایی تولید برق مورد نیاز تمام این کشور را دارند.
در همين حال، یکی از مسئولان تولید برق بادی در تگزاس می گوید در روند گسترش به کارگیری انرژی های تجدید پذیر، منفعت اقتصادی انگیزه مهم تری از حفاظت از محیط زیست است
.


دستگيرى روستاييان و موج خودكشى دختران و زنان كردستان
”از اوایل سال جاری تاکنون حدود ۵۰۰ نفر (از زنان) در شهرهای کردستان خودکشی کرده‌اند“


كردستان ايران در هفته‌هاى گذشته شاهد دستگيريها و بازداشتهاى متعدد افرادى بوده است كه طبق گزارش سازمانهاى حقوق بشرى، بيشتر آنها را مردم عادى تشكيل مى‌دهند. در عين حال معضل ديگرى كه كردستان ايران از آن رنج مى‌برد، خودكشى بى‌سابقه دختران و زنان جوان است. اتهام دستگيرشدگان هفته‌هاى گذشته چيست؟ خودكشى بى‌سابقه دختران و زنان جوان كرد چه دلايلى دارد؟ در همين زمينه، محمدصديق كبودوند رييس «سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان» به پرسشهاى صداى آلمان پاسخ مى‌دهد.

ايران بانک مرکزی تروريسم در جهان است
کاندوليزا رايس، وزير خارجه آمريکا، برای دومين روز پياپی به حمله ديپلماتيک به ايران ادامه داده و اين کشور را به ايفای نقش به عنوان بانک مرکزی تروريسم در جهان و همکاری با سوريه برای بی ثبات کردن خاور ميانه متهم کرده است. وی روز چهارشنبه در نشست کميته روابط خارجی سنا، تهران را به خاطر ازسرگيری غنی سازی اورانيوم در مقياس کوچک، به سرپيچی علنی از جامعه بين المللی متهم کرده و گفته بود کاخ سفيد خواستار تخصيص 75 ميليون دلار ديگر از سوی کنگره برای کمک به تغييرات دموکراتيک در ايران خواهد شد



بی بی سی: خانم رايس گفت نگرانی های آمريکا در مورد ايران به سياست اتمی اين کشور محدود نمی شود
کاندوليزا رايس، وزير خارجه آمريکا، برای دومين روز پياپی به حمله ديپلماتيک به ايران ادامه داده و اين کشور را به ايفای نقش به عنوان بانک مرکزی تروريسم در جهان و همکاری با سوريه برای بی ثبات کردن خاور ميانه متهم کرده است.
دکتر رايس در برابر کميته بودجه سنای آمريکا شهادت می داد.
وی روز چهارشنبه در نشست کميته روابط خارجی سنا، تهران را به خاطر ازسرگيری غنی سازی اورانيوم در م
قياس کوچک، به سرپيچی علنی از جامعه بين المللی متهم کرده و گفته بود کاخ سفيد خواستار تخصيص 75 ميليون دلار ديگر از سوی کنگره برای کمک به تغييرات دموکراتيک در ايران خواهد شد.
خانم رايس در جلسه روز پنجشنبه گفت که واشنگتن برای ايجاد يک ائتلاف بين المللی برای مقابله با آنچه وی سياست های خصمانه ايران، به خصوص برنامه اتمی آن کشور، خواند به سختی تلاش کرده است.
با اين حال وی تاکيد کرد که اين تنها سياست های اتمی تهران نيست که نگران کننده است، بلکه همچنين آنچه وی حمايت آن کشور از تروريسم خواند نيز مايه نگرانی است.
وی مدعی شد که ايران نقش بانک مرکزی تروريسم در جهان را ايفا می کند و برای بی ثبات کردن منطقه با سوريه همکاری می کند.
واشنگتن همواره حکومت جمهوری اسلامی را به تلاش برای تضعيف فرآيند صلح خاور ميانه و به دخالت در کشورهايی مانند عراق متهم کرده است. تهران اين اتهامات را رد می کند.
به علاوه تهران حمايت از گروه هايِی که آمريکا تروريستی می داند را معنوی توصيف می کند.
اخيرا حميدرضا آصفي، سخنگوی وزارت خارجه ايران گفته بود: "حمايت جمهوری اسلامی ايران از آرمانهای فلسطين و مردم بی دفاع آن کشور صرفاً معنوی است".
راديوی دولتی تهران اقدام دولت آمريکا برای درخواست تخصيص بودجه 75 ميليون دلاری جهت کمک به تغييرات دموکراتيک در ايران را به عنوان يک مانور ديپلماتيک از مد افتاده دوران جنگ سرد رد کرده است
دکتر رايس همچنين بار ديگر کارنامه تهران در زمينه حقوق بشر و دموکراسی را به باد حمله گرفت.
وی روز چهارشنبه در يک کميته ديگر سنا گفته بود دولت بوش از کنگره خواهد خواست 75 ميليون دلار ديگر برای آنچه وی حمايت از دموکراسی در ايران خواند اختصاص دهد.
راديوی دولتی تهران اين سياست را به عنوان يک مانور از مد افتاده ديپلماتيک که متعلق به دوران جنگ سرد است رد کرد.
با اين حال پم اوتول، خبرنگار بی بی سي، می گويد اين برنامه اتمی ايران است که هم اکنون در آستانه يک نشست مهم آژانس اتمی سازمان ملل در ابتدای ماه آينده باعث جلب توجه گسترده بين المللی شده است.
فرانسه روز پنجشنبه برای نخستين بار برنامه اتمی ايران را يک پروژه مخفيانه نظامی معرفی کرد که واکنش تهران را در پی داشت.
فيليپ دوست-بلازي، وزير خارجه فرانسه، روز پنجشنبه در مصاحبه ای با يک شبکه تلويزيونی اين کشور گفت هيچ برنامه هسته ای غيرنظامی نمی تواند فعاليت های ايران را توجيه کند و در نتيجه، اين برنامه ها ماهيت نظامی دارد.
علی لاريجاني، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران، در واکنش به اين اظهارات به وزير خارجه فرانسه پيشنهاد می کند که از لحنی ديپلماتيک استفاده کند و با خودداری از چنين اظهارنظرهايی درباره برنامه های هسته ای ايران، مانع افزايش تنش شود.
فرانسه يکی از سه کشور اروپايی شرکت کننده در مذاکرات هسته ای با ايران و از اعضای دايم شورای امنيت سازمان ملل متحد است و در تدوين و تصويب قطعنامه اخير شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی برای گزارش پرونده اتمی جمهوری اسلامی به شورای امنيت فعالانه مشارکت داشته است
.


بلر و مرکل بر ادامه فشار بر ايران تاکيد کردند

مرکل و بلر ضمن تاکيد بر برخوردی قاطعانه خواستار حل بحران از راههای سياسی شده اند
بحران هسته ای ايران در مذاکرات رهبران بريتانيا و آلمان مطرح شده و دو طرف بر ادامه فشار سياسی بر ايران تاکيد نهاده اند.
در پی گفتگوهای تونی بلر، نخست وزير بريتانيا، و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، که در برلين صورت گرفت، آقای بلر گفت که اين مساله بايد با قاطعيت اما از راه های ديپلماتيک حل و فصل شود و خانم مرکل اظهار داشت که ايران با از سرگيری برنامه های هسته ای خود در ماه جاری، به گفته وی، از خط قرمز عبور کرده است.
در واکنش نسبت به سخنان وزير خارجه ايران برای خروج نيروهای بريتانيايی از جنوب عراق، تونی بلر گفت که اين نيروها طبق مصوبه سازمان ملل و به درخواست دولت عراق در اين کشور حضور دارند و اظهارات وزير خارجه ايران را تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی از بحران هسته ای اين کشور توصيف کرد.
دو کشور آلمان و بريتانيا، همراه با فرانسه، در مذاکراتی به منظور حل بحران هسته ای ايران با اين کشور شرکت داشته و مذاکرات برلين يک روز پس از آن برگزار شده است که وزير خارجه فرانسه ايران را متهم کرد که برنامه هسته ای محرمانه یا را با مقاصد نظامی دنبال می کند.
سه کشور آلمان، بريتانيا و فرانسه در مذاکراتی با ايران شرکت داشته اند که هدف از آن حل و فصل بحران هسته ای ايران بوده است.
نگرانی غرب
اروپاييان اين مذاکرات را در پی تصميم جمهوری اسلامی به از سر گيری فعاليت مرکز پردازش اورانيوم در اصفهان به حالت تعليق در آوردند.
اقدام جمهوری اسلامی در خاتمه دادن به تعليق فعاليت مراکز تحقيقات غنی سازی اورانيوم در ماه ژانويه سال جاری به برگزاری اجلاس اضطراری شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی و تصويب قطعنامه پيشنهادی سه کشور اروپايی برای گزارش پرونده هسته ای ايران به شورای امنيت منجر شد.
صدور اين قطعنامه باعث شد تا ايران به تعليق برنامه غنی سازی اورانيوم خاتمه دهد و اين اقدام انتقاد گسترده کشورهای غربی را در پی داشته است.
کشورهای غربی با اشاره به اينکه جمهوری اسلامی برای چندين سال برنامه های هسته ای خود را بدون اطلاع رسانی به آژانس بين المللی ادامه می داده، گفته اند که ايران ممکن است در صدد دستيابی به تسليحات هسته ای باشد و به همين دليل، از اين کشور خواسته اند به هيچ فعاليتی در زمينه غنی سازی اورانيوم مبادرت نورزد.
قرار است شورای امنيت سازمان ملل متحد در ماه مارس برای رسيدگی به پرونده هسته ای ايران تشکيل جلسه دهد و اقدامات بعدی در اين زمينه را مورد بررسی قرار دهد.
شورای امنيت در نهايت از حق وضع تنبيه هايی از جمله تحريم های اقتصادی عليه ايران برخوردار است.
خانم مرکل گفت بايد از فرصت زمانی باقی مانده تا برگزاری جلسه شورای امنيت برای حل و فصل اين مساله استفاده کرد
.

February 16, 2006


آسمان ایران خاکستری است، در اینجا همه چیز رنگ خون است و خاکستر. دیو خونریز استبداد زنجیر گسسته و سیری ناپذیر و عطشناک خون می خواهد، خون پاک فرزندان آزاده و سلحشور ایران اشغال شده را. فرزندانی که در برابر چوبه های اعدام، تازیانه، چماق و چاقو و مدرنترین سلاحهای کشتار وارداتی روسیه و اروپا، تنها سنگر دفاعی شان آزادگی و میهن پرستی و اندیشه ورزی است و یگانه ابزاری که د راختیار دارند واژه است و قلم.
حجت زمانی نیزهمچون صدها هزار کوشنده ی راه آزادی به ابدیت پیوست . در حکومت اسلامی او را محکوم به چهار بار اعدام کرده بودند . چه موهبتی است که انسان آزاده تنها یکبار می میرد و مرگش نیز جاودانگی است
.
در باره ی الهام افروتن چه می دانید؟ او نویسنده ای اندیشمند است که در روزنامه تمدن هرمز گان مقاله می نوشت . او می توانست همچون دختران و زنانی که به شادیهای حقیر روزمره دل بسته اند درد اسارت میهن و مصیبت هم میهنانش را در بی خبری و تجاهل به گور بسپارد، اما او از نسل سر بلند آزاد زنان دلاوری است که در تاریخ ایران همانندهای بسیار داشته اند.
او را به اتهام توهین به مقدسات بازداشت می کنند زیرا درمقاله روشنگرانه اش آمدن خمینی به ایران را به ورود ویروس ا یدز به پیکر جامعه تشبیه کرده بود. از ابتدای بازداشت او، هرگونه خشونت وحشیانه و شدیدترین شکنجه های جسمی وروانی را بر او روا می دارند تا بدان پایه که دستگاههای امنیتی رژیم اشغالگر شایعات فراوانی را برسر زبانها می اندازند.
از نسبت دادن اختلالات روانی به الهام روشنگر تا چندین مرتبه ا قدام به خودکشی او. اکنون الهام روشنگر در چه وضعیتی است ؟ چه بر سر او آ مده که او مرگ شرافتمندانه را به زیستن ذلت بار برتر دانسته یا او را زیر شکنجه های جانفرسا کشته اند و یا با اتهام به اختلالات روانی قتل فجیع او را خودکشی قلمداد کرده ا ند؟
به روال همیشگی غاصبان حقوق ملت هیچکس پاسخگو نیست. برای نجات الهام چاره اندیشی کنیم . اگرهنوز زمانی باقی باشد. تکرار تراژدی زیبا کاظمی وعاطفه در ایران امری همه روزه است.
در یورش جیش القادسیه و نیروهای سرکوبگرحکومتی به خانقاه دراویش 11 تن کشته شدند، صدها تن زخمی وبیش از 2000 تن دستگیر شدند. دیگر در پناه حکومت دین سالار، نیایش نیزگناهی نابخشودنی تلقی می شود.
آرام نشستن و نظاره گر بودن هرایرانی در هر کجای جهان که باشد در این روزهایی که حکومت اسلامی افسار گسسته و انتقام شکست خود در عرصه های بین المللی را از مردم بیگناه ایران می گیرد، همسویی و همدلی با اشغالگران ایران است.
اکنون پس از اعدام حجت زمانی، جان همه ی زندانیان سیا سی در زندانهای پنهان و آشکار خلفای اسلامی در ارومیه، کردستان ، خوزستان ، تهران ، کرج و سرتاسر ایران در معرض مخاطره ای سهمگین است .
نام چند تن از زندانیان محکوم به اعدام برای پیشگیری تکرارفاجعه ی اعدام حجت زمانی و آگاه نمودن نهادهای مدافع حقوق بشردر این نوشتار ذکر می شود. 1- غلامحسین کلبی 2- ولی الله فیض مهدوی 3- خالد حردانی 4- شهرام پور منصوری 5- فرهنگ پور منصوری 6- سعید ماسوری 7- علیرضا کرمی خیر آبادی.
این نامها را به همراه نام الهام افروتن و حجت زمانی و نامهای دیگر زندانیان از هر تریبون فریاد بزنیم و در هررسانه ی خبری از آنها یاد کنیم . آزادی کارگران و اعضا و فعالین سندیکای کارگری شرکت واحد تنها دستاورد کار و تلاش گروهی ما و شما وهمه ی انسانهای متعهد به آرمانهای والای انسانی بوده است. هر چند منصور اسانلو و تعدادی دیگر از اعضای سندیکا همچنان در زندان هستند. قهرمانان هر ملت تبلور آرمانها و هدفهای یک ملتند. قهرمانان برخاسته از بطن جامعه مردمان را در برابر بیدادگران وغاصبان حقوق ملتها به پایداری و توانمندی و همبستگی فرا می خوانند.
الهام افروتن، حجت زمانی و یکایک جانباختگان راه پرخارزار آزادی میهن و آزادگان اسیر در پنجه ی خونین کشتارگران هر یک قهرمانانی هستند که نام ویادشان در حافظه ی تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد.
جامعه ی جهانی را از وضعیت الهام افروتن و آنچه به نام حقوق بشر اسلامی همه روزه انسان ایرانی را به کام مرگی هولناک می کشا ند آگاه نماییم و فریادی شویم یکصدا در اعتراض به قتل عامها، دستگیریها، پایمال نمودن و نقض لحظه به لحظه ی حقوق انسانها درایران.


ممنوعيت کشيدن سيگار در همه اماکن عمومی بريتانيا

دولت بريتانيا مايل بود همه کافه ها و کلوپ هايی که غذا سرو نمی کنند را از شمول قانون ممنوعيت سيگار مستثنی کند
فعالان بريتانيايی حوزه سلامت و بهداشت، از رای مجلس اين کشور که راه را برای ممنوعيت کشيدن سيگار از تابستان ۲۰۰۷ در همه کافه ها، کلوپ ها و رستوران های انگلستان باز می کند، اظهار خشنودی کرده اند.
دبورا آرنوت از گروه مخالف کشيدن سيگار، موسوم به "اش" (Ash) گفته است از تصميم مجلس عوام "شگفت زده" و بسيار "خشنود" شده است.
نمايندگان مجلس به رغم ماه ها بحث و مشاجره بر سر اين موضوع، روز سه شنبه ۱۴ فوريه ۲۰۰۶ با اختلاف ۲۰۰ رای، ممنوعيت کشيدن سيگار در همه اماکن عمومی سربسته را تصويب کرده اند.
مخالفان طرح می گويند ممنوعيت کشيدن سيگار تجاوز به آزادی های مدنی است.
در اين رای گيری، نمايندگان حزب کارگر به رغم ترس از احتمال مخالفت آنان عليه طرح مستثنی کردن کلوپ های خصوصی و کافه هايی که در آنها غذا سرو نمی شود، از سوی حزب متبوع خود آزاد گذاشته شدند تا فارغ از مسئوليت حزبی رای دهند.
ممنوعيت کامل، شامل همه اماکن سربسته خواهد شد. خانه های شخصی، اماکن نگهداری از افراد نظير خانه های سالمندان، بيمارستان ها، زندان ها و اتاق های هتل از شمول اين قانون مستثنی شده اند.
"سيگار کشيدن در خيابان"
به گفته وزير بهداشت، اين طرح "جان هزارن نفر را نجات خواهد داد". بر اساس يکی از بندهای اين طرح اماکنی که مانع سيگار کشيدن مشتريان خود نشوند به پرداخت جريمه ای ۲۵۰۰ پوندی محکوم خواهند شد.
مردم به سيگار کشيدن ادامه خواهند داد و اين تصور که آنها فقط بخاطر اينکه در کافه ها نمی توانند سيگار بکشند، دست از سيگار کشيدن بر خواهند داشت، بی اساس است.

سايمون کلارک، مدير فارست
سايمون کلارک، مدير فارست (Forest)، گروه حامی سيگار کشيدن تصديق کرده که هرچند جريانات حامی کشيدن سيگار "در اين مبارزه بازنده شده اند" اما "اين جنگ ادامه خواهد داشت".
او به بخش خبری بی بی سی گفته است: "مردم به سيگار کشيدن ادامه خواهند داد و اين تصور که آنها فقط بخاطر اينکه در کافه ها نمی توانند سيگار بکشند، دست از سيگار کشيدن بر خواهند داشت، بی اساس است".
سايمون کلارک می افزايد: "يکی از مشکلات اين ممنوعيت اين خواهد بود که مردم برای کشيدن سيگار به خيابان ها خواهند رفت يا بيشتر در خانه سيگار خواهند کشيد که می تواند نتيجه معکوس بدنبال داشته باشد".
کريس اگدن يکی از مديران اتحاديه سازندگان تنباکو با ابراز ناخشنودی از تصويب اين طرح می گويد: "واقعيت اين است که هزارن، بلکه ميليون ها نفر انسان بزرگسال آگاهانه سيگار می کشند و ما همچنان ارائه خدمات به اين بازار را در هر دو عرصه ملی و بين المللی ادامه خواهيم داد".
سه گزينه
دولت بريتانيا ابتدا طرحی پيشنهاد کرده بود که همه کافه ها و کلوپ هايی که غذا سرو نمی کنند را از شمول قانون ممنوعيت سيگار مستثنی می کرد. زمانی که روشن شد بسياری از نمايندگان حزب کارگر مخالف اين طرح رسمی هستند به نمايندگان اجازه داده شد آزادانه به ممنوعيت کامل رای دهند.
نمايندگان حزب کارگر در مجلس به شکلی چشمگير به ممنوعيت کامل کشيدن سيگار رای دادند. تونی بلر، نخست وزير بريتانيا و پاتريشيا هيوئيت، وزير بهداشت نيز با رای مثبت به اين طرح عملا عليه سياست های خود اقدام کردند.
وزير بهداشت حزب سايه رای مجلس عوام را "قدمی بسيار مهم" تلقی کرده و سخنگوی امور بهداشتی حزب ليبرال دمکرات نيز نتيجه اين رای گيری را "خبری خوب برای سلامتی و ايمنی کسانی که در اماکن عمومی کار می کنند" خوانده است.

پارلمان اروپا روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه ای از ارجاع پرونده هسته ای رژیم اسلامی به شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کرد. دراین قطعنامه، تصمیم شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ارجاع پرونده به شورای امنیت، اقدامی ضروری توصیف شده است.
نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه خود از رژیم اسلامی خواستند کلیه فعالیتهای مربوط به غنی سازی اورانیوم را متوقف سازد.
در این قطعنامه به رژیم اسلامی توصیه شده است که طرح روسیه را برای غنی سازی اورانیوم در خارج از خاک ایران بپذیرد.
پارلمان اروپا در قطعنامه خود همچنین نسبت به نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده است.
در این قطعنامه اظهارات احمدی نژاد در باره افسانه بودن هولوکاست (قتل عام یهودیان در جریان جنگ دوم جهانی) نیر محکوم شده است.
برنز: رژیم تهران از خط قرمز عبور کرده است
نیکلاس برنز، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا طی مصاحبه ای با تلویزیون سی بی اس اعلام کرد رژیم تهران با از سرگیری غنی سازی اورانیوم، از یک خط قرمز واضح عبور کرده است.
آقای برنز گفت مهم نیست که این اقدام رژیم تهران تا حد بزرگ یا کوچک باشد، آنچه اهمیت دارد این است که رژیم تهران خواسته و اراده تمام کشورهای بزرگ جهان را نادیده گرفته است.
معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا افزود دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی، امری غیرقابل تصور برای جامعه بین المللی است.
از سوی دیگر شان مک کورمک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز طی مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد برنامه های هسته ای رژیم تهران، حمایت این رژیم از تروریسم و نقض حقوق انسانی در ایران از مسایلی هستند که باعث نگرانی ایالات متحده آمریکا است.
وی که در مورد جلسه استماع وزیر امور خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مورد سئوال قرار گرفته بود، گفت ما نگرانیهای دولت آمریکا در مورد ایران را در سخنان امروز خانم رایس شنیدیم، رژیم تهران یک نگرانی جدی ما است، این رژیم حامی تروریسم در خاورمیانه است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود ما می دانیم که رژیم تهران به مدت 18 سال بدنبال تسلیحات هسته ای بوده است و در تمام این مدت ادعا کرده است که اهدافش در این زمینه صلح آمیز است، اما جهان می داند که این رژیم بدنبال سلاح اتمی است
.

به گزارش ادوارنيوز، يك منبع آگاه اعلام کرد اخراج استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه يك اتفاق نيست و اين مورد آغاز اجرايي شدن طرحي است كه طي آن قرار است برخي از اساتيد كه خصوصاً در حوزه هاي علوم انساني فعاليت مي كنند از دانشگاه ها تصفيه شوند و از همين رو است كه اين پروژه از دانشگاه علامه آغاز شده است .
همچنين خبر مي رسد كه اساتيد ديگري در دانشگاه علامه به زودي احكام اخراج خود را دريافت خواهند كرد . اين اساتيد به ويژه از گروه هاي علوم سياسي و حقوق اين دانشگاه خواهند بود .
گفتني است چندي پيش دكتر محمدي گرگاني از اساتيد گروه حقوق اين دانشگاه نيز به تحمل 10 ماه حبس و شلاق تعزيري محكوم شده بود .

February 15, 2006





رييس‌جمهور گفت: پيام انقلاب اسلامى مردم ايران، صلح و آرامش براى همه‌ى بشريت در سراسر جهان بر پايه‌ى خداپرستي، عدالت و توجه به کرامت انسانرييس‌جمهور با تاکيد بر اين که از نگاه انقلاب اسلامى همه‌ى انسان‌ها در سرتاسر جهان ارزشمند هستند و حفظ کرامت آنان بر همه واجب است، گفت: رفع کينه و عدوات در جهان جز با تقوا و عدالت امکان‌پذير نيست و عدالت ريشه‌ى مهرورزي، صميميت و اعتماد متقابل است. .


اطلاعيه در رابطه با تهديد به ترور رهبران سياسي اقوام ايراني مندرجه در سايت حكومتي بازتاب
سايت اينترنتي بازتاب كه متعلق به دبير شوراي مصلحت نظام خودكامه جمهوري اسلامي است ، از بدو تاسيس مشغول به دروغپردازي و تحريف حقايق بوده و است. اما اينك پا را فراتر نهاده و به نقل از مسئولين وزارت اطلاعات رژيم جمهوري اسلامي ايران فعالان و رهبران سياسي سازمانها و احزاب وابسته به اقوام ايراني را تهديد به ترور نموده است.
اين سايت دروغپراكني حقا بازتاب و منعكس كننده تراوشات ذهني مشتي زنگي مست مي باشد كه ترور و كشتار مخالفان را تقديس و ترويج مي كند. اين سايت در هشدار نامه اي تحت عنوان " تله نيروهاي امنيتي ايران براي پايان دادن به حيات تجزيه‌طلبان" به نقل از مسئول اطلاعاتي مي نويسد: " هرچند تعداد اعضاي برخي از اين گروه‌ها، بسيار محدود و گاه انگشت‌ شمار است، از اين‌كه فرصت مناسبي براي آفتابي شدن آنان و برخورد با آنان فراهم شده، خشنوديم". اين سايت دروغپرداز از جلسه اي خبر مي دهد كه گويا اخيرا در اروپا با شركت نيروهاي مخالف رژيم و به اصطلاح تجزيه طلبان از جمله جبهه متحد بلوچستان ايران تشكيل شده است.
جبهه متحد بلوچستان ايران با محكوم كردن دروغپردازي هاي سايت بازتاب ، اعلام مي دارد كه جبهه متحد بلوچستان ايران در طي چند ماه گذشته در هيچ جلسه و يا نشستي با هيچكدام از سازمانها و احزاب نامبرده در آن سايت شركت نداشته است. تنها خبر منتشر شده در طي دو هفته اخير در رابطه با نشست كنگره مليت هاي ايران فدرال مي باشد. همانگونه كه همه هموطنان ما مطلع هستند، جبهه متحد بلوچستان ايران عضو اين كنگره نيست و هيچگونه همكاري و اشتراك مساعي سازماني با اين كنگره ندارد. تاسف آور است كه عليرغم اعتراضات مكرر جبهه متحد بلوچستان ايران ، مسئولين اين كنگره ظاهرا فرد و يا افرادي را به نمايندگي از طرف جبهه به درون جلسات خود راه مي دهند كه نه تنها عضو جبهه متحد بلوچستان ايران نيستند بلكه بعظاء حتي آزادانه به ايران رفت و آمد مي كنند.
جبهه متحد بلوچستان ايران استمرار حيات جمهوري اسلامي و سركوب اقوام ايراني را بزرگترين خطر براي تماميت ارضي ايران مي داند. در نتيجه جمهوري اسلامي و كاركرد عملي آن عامل اصلي تجزيه طلبي مي باشد. جبهه متحد بلوچستان ايران معتقد به همكاري با تمام نيروهاي مقيد به منشور جهاني حقوق بشر و مدافع حقوق حقه اقوام ايراني ، و نيرو هاي دمكراتيك و آزاديخواه ايران در چارچوب تماميت ارضي ايران بوده و است و با هر گونه دخالت بيگانگان و حمله نظامي به كشورمان ايران مخالف مي باشد. بر خلاف دروغپردازي هاي مسئولين رژيم، تنها اتكاي ما بروي مبارزه مسالمت آميز و به دور از خشونت مردم براي نفي استبداد رژيم جهل و جور حاكم بر ايران بوده و هست ، و اميد به بيگانگان و يا دخالت اجنبي و حمله نظامي را كاملا برخلاف منافع ملي مي دانيم.
جبهه متحد بلوچستان ايرانwww.balochfront.org

به گزارش خبرگزاری حکومتی ايلنا، "استيفان ريدميكر" معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور امنيت بين‌‏المللي و منع گسترش تسليحات هسته‌‏اي در گفت‌‏وگو با روزنامه سعودي "الرياض" اعلام کرد رژیم تهران طی چندماه آينده به بمب اتمي دست خواهد يافت.
معاون وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت اجازه نخواهيم داد رژیم تهران توانايي غني‌‏سازي اورانیوم را در داخل ایران به دست آورد و افزود آغاز غني‌‏سازي اورانيوم در ايران سرمنشأ نگراني آمريكاست و جهان نیز دستيابي چنین حکومتی به فناوري غني‌‏‏سازي اورانيوم را نخواهد پذيرفت.
آقای ریدمیکر افزود جمهوری اسلامی، سوييس يا ژاپن نيست چرا كه نيم‌‏ نگاهي به 9 گزارش آژانس كه در سه سال گذشته درباره برنامه هسته‌‏اي آنها ارائه‌‏شده نشان مي‌‏دهد كه سلسله‌‏اي از پنهان‌‏كاري درباره دستيابي به فناوري‌‏هاي مختلف صورت گرفت و اگر رژیم تهران به دنبال دستيابي به برنامه‌‏اي صلح‌‏آميز بود،‌‏ دست به اين‌‏گونه اقدامات مخفيانه نمي‌‏زد.
وی در پاسخ به سؤالي درباره اينكه آيا شوراي ‏امنيت به اقدام نظامي عليه رژیم تهران چراغ‌‏سبز نشان خواهد داد يا خير؛ گفت از شوراي امنيت انتظار نمي‌‏رود اجازه حمله نظامي به رژیم تهران را بدهد زيرا آمريكا و سه كشور اروپايي فرانسه، ‏آلمان و انگلستان به همراه روسيه و چين توافق كرده‌‏اند كه ‏شوراي امنيت تا نشست ششم مارس (پانزدهم اسفندماه) شوراي‌‏حكام، تصميمي درباره پرونده هسته‌‏اي جمهوری اسلامی نگيرد، بنا بر این شوراي ‏امنيت تا زمان برگزاري نشست شوراي‌‏حكام آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي درششم مارس، هيچ تحركي در مورد پرونده هسته‌‏اي رژیم تهران از خود نشان نخواهد داد.

February 14, 2006


جاذبه‌هاي گردشگري: بيماري آنفلوانزاي مرغي ميان پرندگان مهاجر تالاب انزلي كه در دو هفته اخير در اثر بيماري مرده بودند و براي آزمايش به آزمايشگاه سازمان دامپزشكي جهاني فرستاده شده بودند، تاييد شد.به گزارش روابط عمومي سازمان دامپزشكي كشور به دنبال گزارش‌هاي دو هفته‌ اخير مبني بر تلفات 135 قو در دو نقطه تالاب انزلي و مشاهدات باليني و آزمايشگاهي ( داخل و خارج كشور) آنفلوانزاي H5 در قو‌هاي تلف‌شده منطقه مزبور، مورد تاييد آزمايشگاه مرجع بين‌المللي قرار گرفته است اما تاكنون مورد مشكوكي از اين بيماري ميان انسانها ديده نشده است.تاييد آنفلوانزاي پرندگان در تالاب انزلي در حالي است كه پيش از اين بارها عنوان شده بود اين ويروس در تالابهاي ايران وجود ندارد. از طرفي به‌رغم هشدارهاي پي‌در پي مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان دامپزشكي كشور مبني بر رعايت تمام اصول ايمني براي پيشگيري از شيوع آنفلوانزا اين مسئله از طرف مردم بومي كنار تالابها جدي گرفته نمي‌شود.شكار پرندگان ، ماهيگيري در كنار تالابهايي كه پرندگان مهاجر در آنها سكونت دارند و خريد و فروش پرندگان مهاجر مواردي است كه در اكثر شهرهاي شمالي و ساير شهرهاي كنار تالابي در حال انجام است و امكان انتقال اين بيماري را ايجاد و افزايش مي‌دهد.«سيد مجيد خزازيان مقدم»، كارشناس و مسوول بيماري‌هاي حيات‌وحش سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت:« پيش از اين نام تالابهاي قرمز كه امكان شيوع آنفلوانزا در آن بيشتر بود اعلام شده است اما مردم بومي بدون توجه به آن اقدام به شكار پرندگان در تالابها مي‌كنند.»وي در خصوص نحوه پيشگيري از شيوع اين بيماري تاكيد كرد:« تداوم ممنوعيت شكار در كليه‌ زيست‌گاه‌هاي حيات وحش، نگهداري طيور بومي در شرايط محصور شده، تشديد اقدامات امنيت زيستي در كليه‌ واحد‌هاي پرورشي، ممنوعيت عرضه‌ پرندگان شكاري و خودداري از طريق مصرف آن و گزارش سريع هرگونه تلفات غير عادي در پرندگان مهاجر و طيور سنتي و صنعتي و همكاري با اكيپ‌هاي دامپزشكي مواردي است كه حتما بايد رعايت شود.» بديهي است مصرف كليه‌ فرآورد‌هاي طيور (مرغ و طيور) كه با رعايت دستور‌العمل‌هاي بهداشتي در كشور عرضه و تحت مراقبت دامپزشكي قرار گرفته فاقد هرگونه مخاطره‌ انساني است و مصرف آن بلامانع است. تالاب بندعلي‌‌خان در جنوب تهران، ازباران، ميان‌كاله، خليج گرگان، فريدون‌كنار، سرخه‌رود و پارك ملي بوجاق در مازندران، درياچه اروميه و قره‌قشلاق در آذربايجان غربي، مجموعه تالاب انزلي در استان گيلان، مجموعه تالاب‌هاي دشت آزادگان، هوربامدژ و شادگان در استان خوزستان جزو تالاب‌هاي قرمز ايران هستند كه احتمال بروز آنفولانزا در آنها بيشتر است. به همين دليل مردم حاشيه اين تالابها بايد علاوه بر همكاري مداوم با سازمان دامپزشكي و سازمان محيط زيست هشدارهاي ارائه شده را جدي بگيرند.